Snällhästen

Söndagen den 19 Februari



Hej!
Idag så åkte jag ganska sent till stallet och hämtade in lilla Dino, hade en plan att tömköra och träna mest med vänstervarvet. Gjorde det som sagt och jobbade henne ganska så länge innan hon fick trava av sig utan halsförlängare. Men efteråt så blev jag så lat av att skritta henne på gårn så jag gick och och tog av longergjorden och tömmarna och tog på tyglar, ut med pallen och kasta sig upp så gick vi upp i skogen och skrittade av i lugn och maklig takt. Hon blev lite väl frammåt i backen men då stannande vi och backande och efter det så var hon super cool, hon klättrade jätte lugnt och fint upp för backen och sedan vände vi och skrittade hem igen, även där var hon jätte lugn. Sånt gör mig så glad eftersom hon har vekligen alltid varit superstressad när man går hemmåt den vägen även om man är ensam. Så jag tycker att vi har kommit långt, med skrittningen, stressen, takningen och barbackaridningen och även med traven... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0