De one and only

Fredagen den 6 Januari



Hej!

Lite fortsättning

Jag har en riktig kämparhäst som gör allt man ber om och lite till! Som sagt "Over-do-it" Vi vill båda så mycket att det blir ofta lite jobbigt och tillslut så går vi båda på högvarv, då blir saker lätt lite för jobbigt.
Tycker ändå att Dino är den bästa häst jag någonsin ridit! Hon är pålitlig och vi funkar verkligen ihop <3 Hon har gjort mig till den ryttare jag är idag och hon ger mig så mycket! Och jag ger aldrig upp hoppet på henne, vi tar den tid och träning som behövs för att vi ska fixa traven. Men vi måste göra det på rätt sätt, det finns inga genvägar. Även om det tar en massa tid att skola om en sådan fantastisk häst så är varje sekund värd det man får tillbaka! <3 Det roliga är att man kan säga att man har gjort det själv =) Och det är så kul att se att hon verkligen litar på mig och lyssnar till det jag säger, än om hennes mun och ben är lite tuffa så ska vi fortsätta kämpa, ridtur ut och ridtur in!
Här kommer mer bilder som Matilda ha fotat i ridhuset <3
försökte få lite takthjälp av Isabell & Millan
blev lite såhär
av någon anledning så valde vi hennes svagare travvarv i att avsluta med :o
där hittade hon taten ordentligt
lyfta på benen
lite snabbare trav men ändå inte så att hon sprang ifrån mig
lite stel fortfarande
Nedan så kommer en serie ...
där kommer det där frambenet igen XD men jag tycker att hon tar bra steg baktill, jag måste tänka på överlivet så att inte det faller fram så mycket.
här går det faktiskt inte så fort =)
På den här bilden så tycker jag att jag hade en bra vinkel från handen till munen, men jag behöver ha mina armbågar mer emot kroppen



Kompisarna =D

Måste bara få säga att Matilda tog grymma bilder trots att det är så mörkt i ridhuset!

Tusen tack Matilda som har fotat! =D Bästa tjejen alltså! <3

Kommentarer
Postat av: matilda

vad roligt att du tyckte om bilderna! Det är ju verkligen det minsta jag kan göra för dig :)

2012-01-09 @ 20:52:07
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0