Nimros

Lördagen  den 7 Januari


Hej!


Jag hade lovat Gunnar att rida Nimros som hjälp för att han skjutsade ner oss på ridskolan så jag veslutade mig för att ta den första gången idag. Så han hann knappt gå ut innan han fick gå in igen, han sa inte så mycket om det. Matilda skulle också ut så följdes vi. =) Hon hade ju såklart Ghetto, jag red nimros med min sadel såklart! Han var lite bökig att tränsa men jag stod på mig och tillsut med lite tålamod så gav han sig.. hade ett ganska bra tag i pannluggen så han kunde inte kasta iväg huvudet, han börjar ju bli så stor! Förmodligen så är han högre än Dino nu :p
Vi red ut på en härlig skritt och travtur runt gropen. Det gick bra förrutom att han blir så tung i huvudet, inte stark utan bara tung, som att han lägger hela balansen och huvudets vikt i ens händer. Tänkte inte på det förens Madde pratade om det. När vi kom hem igen så körde jag och Nimros lite NH, sänka huvudet vid tryck, flytta bakdelen, the circlinggame, backa ur zoon, inkallning, 8-volten och sedan lite bus =)
Efter att vi hade mockat så släppte vi ut och då kom lilla Dino och skulle vara med <3 blir så glad när hon kommer till en i hagen =)
Dino & jag

Foto:Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0