En genomkörare

Söndagen den 1 Juli
 
 
Hej!
 
Å hej vad tiden går fort! Nu är det redan Juli! 
Idag så har Elin varit med mig till stallet, hon fick låna Nimros och rida dressyr på honom. Och tro mig, det behöver han! Han är så stel och bäg.
Elin är ju så perfekt att rida honom då hon är så harmonisk och samtidigt väldig envis, så hon och han blev en bra kombo då Nimros började med att testa henne men hon körde bara på och jobba med honom så han vann aldrig, sen så är hon ju så lugn i sättet att även om han blev lite frustrerad så blev inte hon det, det skulle jag inte fixa utan jag skulle nog bli frusterad. Men Elin är ju riktigt duktig också! =)
 
Ja jag red då Dino samtidigt och vi red på åkern, Jag hade klätt upp Dino i sitt nya schabrak och lindor så hon  var supersnygg! 
 
snyggt! =D
 
Vi skrittade riktigt länge och kände oss för, måste ju skriva att det här var andra gången vi red i sadeln och att jag började med att rida utan stigbyglar vilket gick riktigt bra dock så var Dino rikigt pigg. Men vi med volterna och sitsen samt skänkelvikning. Det gick ganska så bra men ena voltvarvet var kämpigt, Elin gav mig massa bra tips om min sits och hur jag skulle göra, det kändes riktigt skönt att ha någon som kunde säga till mig om saker då jag sällan har någon som gör det.
Elin skötte Nimors utmärkt, hon var bestämd och visade vart skåpet skulle stå vilket är viktigt med Nimros. 
Hon gjorde en hel del volter för att ställa igenom honom då han är ganska så stel. Men hon gjorde ett superbra jobb med honom och i slutet av passet så kunde han ställa sig lite i alla fall och det är ju alltid någonting! =D Hoppas hon vill komma och rida dressyr med mig fler gånger! =)
 
Här kommer bilder på Mig och Dino som Elin har fotat! =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Snygg i turkos! =D
 
 
 
Fotograf till alla bilderna på mig och Dino: Elin Navén
 
Jag får inte upp bilderna på Elin och Nimros men ni får dom om någon dag! =)
 
 

Kommentarer
Postat av: matilda

Snyggt med nya lindor och schabrak :D

Svar: Ja vist passar det på henne!? =D
Beatrice Sjöström

2012-07-03 @ 17:09:15
URL: http://seawolfer.blogg.se/
Postat av: matilda

verkligen!

2012-07-04 @ 18:49:21
URL: http://seawolfer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0