Lugn å fin

Onsdagen den 18 Juli
 
Hej!
 
Idag har Dino fått vila sina två dagar. Så idag så fick hon sig ett lugnt pass. Det blev barbacka med hacket, jag orkade inte byta byxor hemma innan jag for till stallet så jag red i shorts men Dino är ju så stabil och lugn så det är aldrig några problem. Vi skrittade nästan hela gropen. Vi jobbade extrem lite med formen och tog bara en liten trav uppe på gropen. Dino var väldigt trevlig att rida idag, då vi skrittade väldigt mycket på långa tyglar och bara lunkade, jag tränade även på att stå upp i lätt sits i backarna. Sedan skrittade vi lugn hem igen, hemma på stallplanen gjorde vi någon skänkelvikning och sedan hoppade jag av och tog någon bild. 
 
En av bilderna jag tog med instagram och hade alldeles för mycket kontrast i.
 
 
Sedan gick vi in och tog av tränset, jag hade henne lös på gången med dörrarna öppna då hon är så snäll och lydig numera. Jag hämtade skottkärran och hade henne i boxen medans jag mockade hennes box.
 
Sedan skulle jag rida Rambo så jag tog fram honom och skulle provrida i en bomlössadel som Madde fixat så att vi ska kunna prova. Sedan fick han ha vanligt träns. 
Jag satt bra i sadeln, skön var den också, mjukare än min. Rambo betedde sig som en riktigt gentleman idag, lugn och fin i traven och jag krävde till och med lite form av honom i traven och skritten, vi tog även några galopper och han tog alltid rena galopper så det kändes väldigt bra. Jag tycker även att fungerade jättebra på det träns Madde sa att jag skulle ha. 
 
När vi kom tillbaka så var klockan strax efter 7 och då fixade jag iordning Rambo och ockade hans box och släppte in honom. Sedan mockade jag Isors box medans han stod kvar i den så jag fick bråka lite med honom om vart han skulle stå, han är då en knasig ponny, först skulle han ta sig ut genom skottkärran... så han slänga upp ett framben i skottkärran för att klättra i... ne det gick jag inte med på.
 
När jag var klar så gjorde jag iordning hö åt  dino och slänge åt dem en tuss var innan jag åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0