TT

Fredagen den 13 Juli
 
 
Hej!
Ikväll så har det funkat riktigt bra faktiskt! Vi började med att hämta i hagen och hon kom som vanligt lusande till mig när jag kom inom hennes radie (15 meter) Aldrig några problem att få in henne numera =D
Fixade iordning henne på gången med bomlösa och pullargrimman. När vi red ut så var Dino så lugn och fin som hon bara kan vara ibland, så jag passade på att hålla om mer med mina skänklar och träna på det och hon brydde sig faktiskt inte alls om det, när vi värmde upp runt gropen så var hon superfin i formen och jobbade jätte fint i formen. Vi småtravade på långa tyglar i en liten backe sedan jobbade blandat med galopp och trav och Dino var vissa stunder riktigt fin. Vi bråkade lite innan storbacken och galopperade sedan där, jag tänkte mycket på vikten i rumpan och handen precis som Elin tjatat på mig! =) Och hon kortade och rundade sig så fint att hela bakpartiet samlade sig vilket är superkul! Sedan jobbade vi mer med traven och tog galopp i en brant backe som vi gjorde förvänd i följt av trav uppe på gropen. Vi blev sedan förföljda av en stor traktor så vi galoperade ifrån den och saktade sedan av till trav och mötte sedan en stor lastbil som kom och brummade på i leran. Efter det så tog vi två galopper och som vanligt avsaktning till trav och samla traven för att sedan gå över vägen och skritta hem. Dino valde samma väg som alltid hem och vi chillade på ute i skogen och när vi kom hem så blev det massage och lite hö innan vi gick ut på stallplanen och körde lite NH, hon var väldigt uppmärksam om försökte men jag känner att hon har tappat mycket på "backen" så den ska vi fila på mera nu tills vidare, när jag kände mig klar så gick vi steg för steg in i stallet och Dino fick lite hö och stå i boxen och ta det lugnt! =)
 
 
Bild från i Juni då jag och Matilda red! 
Foto: Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0