Utan och innan

Torsdagen den 26 Juli
 
Hej!

Idag så har jag haft en rikigt jobbig dag på jobbet och ville igenting hellre än att få fara till stallet och göra någonting lyckat med Dino, men när jag väl var där så kände hon av mitt humör och tyckte ne i kan inte träna idag! Så jag funderade en stund medans jag sadlade ad vi skulle hitta på och när jag väl var uppsutten ibomlöst med hacket så skrittade vi ut och jag tänkte att vi skulle göra någonting busigt, så vi vände och red åt motsatta hållet och över vägen och sedan vidare mot glädjeskuttsbacken (mot mjäla) och när vi kom till glädjeskuttsbacken så skulle jag fatta galopp med då ville Dino trava, jaha sa jag och vi körde på det tills det blev för brant och då fattade hon så fin galopp <3 väl uppe så travade vi hela vägen bort till storvägen och gick över och vinglade runt på stigen inne i skogen, vi har bara ridit på den en gång förrut så det är ingenting vanligt med Dino verkade tycka att det var mysigt. Vi gick en bra bit och tog samma väg tillbaka, sedan så galopperade vi i några backar och klättrade i sandgropen, klättrade ner i en av groparna och stod där och käkade gräs, härdas ;)
 
Sedan så skrittade vi runt inne i skogen och flummade på och galopperade ute i skogen och flamsade på, vi travade också inne på en liten stig som avslutning gick sedan hem, det blev en väldigt ovanlig ridtur med sånt är välbehövligt det också, det piggade i alla fall upp mig!
 
Hemma i stallet så hade jag Dino lös på gången medans jag plockade bort sadeln och allt, hon är så lydig numera, hon vänder ju själv på gången också när vi har varit ut så jag behöver inte göra så mycket. =)
Hon står kvar när jag går. Idag så kände jag mig på världens goshumör, Dino är inte den häst som gillar att bli kladdad på men idag så viste hon att jag behövde henne, så jag fick pussa lite på hennes mule och sedan ställde jag mig under hennes huvud och la armarna runt hennes stora bog, kliade henne lite och bara stod och kramade hennes muskulösa bog och då så lutar hon sin hals emot min axel och hennes huvud tar i min rygg, en kram var precis det jag behövde.
Älskade häst<3
 
Men sen så fick hon gå in till sig och få en välförtjänad hötuss.
 
 
Nu ska jag bara skriva någon rad om mina skyddslingar, Matilda och Ghetto. Jag känner mig lite ansvarig för dem då det var jag som parade ihop den för 1,5 år sedan =)
Jag har följt deras utvecklig enda ifrån start och jag har alltid trott att Matilda ska fixa det! Nu i sommar har Matilda haft Ghetto hemma hos sig och nu under sommaren så har de verkligen blomstrat, Ghetto en så sjukt duktig häst och förtjänar en människa som älskar henne för den hon är och det gör Matilda, precis som jag älskar Dino. 
Så jag förstår precis hur det känns för henne när de lyckas, Ghetto var rena rama mardrömmen att rida när Matilda började, stel som ett kylskåp och förargad på skänklarna och sadeln och testade hela tiden med att kicka och bocka. Men så kom Matilda och började att rida Ghetto och jag tror att Ghetto blev överlycklig över att ha någon som bara såg henne! Och Matilda har aldrig sett någon annan än Ghetto och deras vänskap har växt och de har utvecklats till ett otroligt team. 
 
 
 
 
26/2 2011
 
 
 
 
26/7 2012
 
Jag tror ärlit talat att ingen annan hade kunnat lyckas med Ghetto som Matilda har gjort och fortsätter att göra. De är så fina <3 Och jag är så stolt över Matilda som kämpat med denna speciella dam. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0