Hopp

Torsdagen den 21 Juni



Hej!
Ikväll så var jag ut och hälsade på Matilda och Ghetto, vi tog en prommenad ut i skogen på ca 8 km... ? När vi kom tillbaka så fotade vi ett storspovspar som häckade på lägdan. Bara en liten stund efter det så kom Stallägaren Emma tillbaka med sitt sto som varit på betäckning, vi förväntade oss att Ghetto skulle sura ihop och misshandla stoet meen icke, till våran förvåning så går Emmas valack till anfall mot stoet...? Precis efter att Emma sagt att de alltid har gått superbra ihop och att valacken ALDRIG gör nåt. Det slutade med att stoet blev biten under ögat, jag lyckades få bild på detta (skillat) så ni kanske får se om ni är intresserade?
Vi tror nästan att Ghetto har manipulerat valacken eller sa till honom att slåss för henne, för det var verkligen inte vad vi hade väntat oss! Men i slutendan så travade Ghetto och  stoet"Quickstep" jämsides runt i hagen och lämnade valacken "Baron" ensam.


Nu kanske ni inte fattar nåt av Matilda och Ghetto så får ni ursäkta, Matilda har tagit Ghetto på foder ute i Högland, så där befinner de sig just nu, roligt har de och Ghetto stormtrivs!
Till saken hör ju att jag pratade en hel del med Emma och frågade henne då om hon viste någon bra sadelprovare det slutade då i att i pratade om ryggar och sadlar, hon sa sedan att jag kunde få låna en av hennes och prova, då jag gissade att den måste vara hög i manken för fullbloden så kändes det som om den skulle kunna funka, så jag fick låna den. Jag var så uppspelt att jag drog till stallet trots att klockan var 23.15 och la på den... Den satt väldigt bra fram och bak, det enda jag är lite osäker på är om den inte sitter tillräckligt bra över ryggen men det kan ha varit för att hon stog och svankade lite... hm hm så detta kanske kan funka. Så nu är jag väldigt exalterad över detta. Ni får mer information när jag provat den ytterligare! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0