Vad vore en sadel på Dino (askungen)

Onsdagen den 20 Juni



Hej!
Skulle prova rida Rambo ikväll då Dino har lite vila och för att jag ville prova en sadel som jag tagit hem, den funkade inte så bra och Rambo markerade så jag gick in och bytte till bomlösa. Efter det så tog vi oss ett dressyrpass, Rambo blev ganska lat när jag började kräva lite mer av honom, han skekade mycket från spåret och vimsade mest på... Men han blev riktigt fin vissa stunder, kunde samla upp sig superfint i galopperna men i traven var han lite svår, erbjöd gärna formen men var inte helt taktfast och ökade lite för mycket när jag red lätt så det blev en del nedsittning. I övrigt så är jag ändå nöjd med honom! Han var duktig och jobbade ändå på fast jag krävde lite av honom.

När jag först provade att rida i den där sadeln så blev jag så sjukt sugen på att ha en bomsadel på Dino, nu längtar jag och taggar om vart annat!
Vi avslutade med att skitta ut, jag tog även med Noa då som sprang efter oss inne i skogen.
Innan jag åkte hem så tvättade jag upp Dinos sår och gjorde iordning hennes hö och gav henne foder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0