Besvikelse

Onsdagen den 28 Mars




Hej!



Mina vänner idag så prövade jag att rida Dino barbacka med vanligt träns och tredelat bett. Jag försökte föreställa mig att jag red på hackamore men det gick inge vidare med traven. Hon hade jätte svårt att hitta takten och ville gärna slänga upp med huvudet när vi väl fick till det, sedan så svajade hon en hel del (vinglade) vilket var ganska störande. Men men Vi jobbade istället med galoppen som gick riktigt bra. På bett så kan jag lättare få henne till att jobba djupare form och få ett bättre lyft och en ännu rundare galopp. Det som var verkar ha gett bättre resultat irån hackamoret är att hon hade bättre eftergift i munnen när vi skrittade i form, hon kunde även jobba djupare så det är ju positivt! Jag har skickat efter en kindkedjetunnel ifrån Horze så den borde komma om några dagar.
Men som sagt så jobbade vi med galopperna istället och fattade lite galopp ifrån halt osv. Men vi fick faktiskt till lite trav på det bra stället där hon alltid jobba bra. Så det var roligt men jg kände att det var inte riktigt helt rent så hon verkar störa sig på bettet.
Bild från förra vintern då vi började rida barbacka och min balans var jätte dålig och Dino tyckte att jag var dryg som ni märker...
Foto: Madde
När vi försökte få till traven och hon inte fick in takten så kändes det riktigt hopplöst och jag blev så besviken att jag blev lite tårögd. När vi jobbade med hackamoret och hon travade som en klocka så är det som en dröm: att vi verkligen fixar det men när man då byter såhär så känns det som att vakna upp och hamna i elände. Snart så kan vi börja jobba med hackamoret igen och då ska vi jobba upp traven ännu mera! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0