Brudarnas brudar

Lördagen den 12 Maj





Hej!
Idag så hade Matilda och jag bokat in en ridtur tillsammans, så jag var i stallet vid halv 10 och vid halv elva så kom Matilda. Medans Matilda gjorde iordning Ghetto så körde jag och Dino lite NH. Matilda trodde att Ghetto skulle vara pigg så vi tog och longerade henne, jag började då Matilda inte gjort det så mycket. Ghetto fick trava i båda varven efter uppvärmning och sen frågade jag helt spontat om Matilda ville hoppa upp och pröva att sitta ner i traven, det ville hon prova så det gjorde vi och det gick bra! Sedan så red vi ut. Vi red ett varv runt gropen och det gick inte så jättebra till en början men den så red vi några vänder uppe på gropens topp och efter det så blev det bättre och då beslutade vi oss för att rida iväg till ett plant ställe och träna lite. Men när vi var påväg dit så provade vi att trava jämsides, och det gick förvånansvärt bra, så länge jag fick ha Dino lite före. Det var en riktig glädjebost. Vi drog oss då tillminne av när vi red Rambo och Nimros och då travade jämsides och sa då att "ja såhär kommer vi nog aldrig kunna rida med våra damer..." Men Tji fick vi, för det gick!
När vi kom på planen så kollade jag först lite på Matilda & Ghetto innan jag och Dino började träna lite. Dino travade som en klocka i båda varven och ställde sig fint, gick i form och hade eftergift i munnen. Hur härligt som helst. Matilda hade en super duktig Ghetto som arbetade i form och hade extrem eftergift. Verkligen roligt! =)
Stod och agerade lite instruktör och bad henne att försöka sänka hastigheten på traven och när hon fick ner Ghetto i riktigt lugn trav så började Ghetto bära med ryggen och verkligen arbeta under sig. Mycket roligt! Matilda provade att sitta ner lite i traven också och det gick jätte fint. Efter det så var vi väldigt nöjda och red hemmåt. Dino hade arbetat bra i båda varven i trav och Matilda hade fått jätte fin eftergift från Ghetto.
När vi kom tillbaka på stallplanen så bad jag Matilda ta några bilder på mig och Dino så jag tänkte att ni skulle få några här!
Fina Dino <3
Skritta andra varvet =)
Damen kan trava =D Eftergift!

Arbeta under sig =)


Och det svåra varvet som inte är så svårt längre ;) Hon är nästan snyggare i detta varv... Eller vad tycker ni?
Ghetto i bakgrunden!

Foto: Matilda Sjöblom <3

Ni får fler bilder senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0