En hyfsat normal häst!

Lördagen den 26 Maj




Hej!
Jag hade lovat Matilda att vi skulle träna idag och eftersom Dino ska få vila från träningen så frågade jag snällt och fick låna Maddes bäbis Rambo. Matilda ville rida bort till Mjäla och träna lite galopp så det var jag med på. Vi började göra iordning klockan 10 och red sedan ut. Rambo var lite pigg till en början och viste inte rikigt på vilket han skulle stå. Men Det gick bra för Matilda och Ghetto. När Matilda tog den första galoppen så gav jag även Rambo skänkeln men han tog den inte utan hände på genom att trava fortare, men det var ingen fara, det var först vid den andra galoppen på slutet som han kom på att " jaaa man kan ju galoppera! men så smart jag är" Sedan skrittade vi ett bra tag inne i skogen och traskade runt lite hör och var, vi kikade på en ny stig som jag aldrig ridit på förrut. Vi vimsade runt där en stund innan vi red hemmåt, där tog vi 2 galopper till. Vid den första så fick Rambo sitt lilla ryck och tog sig mer uppåt i galoppen än farmmåt, men sen så gick dte lite bättre, Ghetto fick springa lite före så att det inte skulle bli så myckt tävling, Rambo var ganska på men så fort Ghetto hade saktat av så kände han att allt var lugnt och när vi kom jämnsides med Ghetto och Matilda så saktade han av till trav.
Sedan så kände vi att det var nog med galopp för den här gången så vi jobbade lite i trav och Rambo blev superfin och gick i form i traven och samlade sig jättefint! Jag red dessutom på halvlånga tyglar och han svarade superbra! Jag provade till och med att sitta ner i traven och det var inga som helst problem! Annars är han superskumpig och jag tror bestämmt att min barbackaridning har gett utdelning i sitsen, för jag stat superstabilt, visserligen skumpade jag lite men jag satt kvar på samma ställe och inverkade inte på resten av kroppen! Men jag valde att rida lätt eftersom det är det jag inte kan göra på Dino än... Men det gick riktigt fint och jag kunde rida lätt så mjuk och fint så det var bara härligt! Matilda och Ghetto som gick brevid gick också riktigt fint och lugnt, så där red vi jämsidet ett tag innan vi sedan skrittade hemmåt på långa tyglar, vi avslutade dock med att klättra i en sandgrop. Sen så red vi hem och duschade hästarna.
Jag tycker att det var så härlig känlsa att rida Rambo i lite dressyr så jag frågade om jag kunde få låna honom nästa helg vid lite Dressyrträning tillsammans med Matilda & Ghetto. =)
Ha här så skulle jag sitta ner i traven! Stackars lilla Rambo! =/
Foto: Madde

ännu en bild på mig när jag red Rambo för lite mer än ett år sedan!
Foto: Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0