Klätterintervall

Onsdagen den 30 Maj



Hej!
Idag så blev det i princip en heldag i stallet, eller jag har ju inte varit inne i stallet direkt. Gunnar och jag släppte först ut hästarna och sen så började Madde och jag började fixa med skogshagen, vi gjorde fixade, stolpar, och skarvade samt ersatt gammal tråd med ny och så vidare. Vi jobbade stenhårt i 3 timmar med att göra iodning allt och när vi tillslut blev klara så släppte vi över hästarna så att de fick äta lite gröninge. Jag åkte sedan hem för att äta lite och vila mig innan Matilda och jag skulle ut vid 4. Men hon kom tidigare så vi passade på att mocka och fylla spån/papper innan vi tog in vi 4. Jag red Rambo då Matilda ville klättra och jag kände att Dino och jag behövde en egen dag då vi kunde ta det lite i egen takt. Men jag har ju privilegiet att få ha Rambo till mitt förfogande och jag hade redan frågat Madde sedan innan. Så Matilda och jag for ut med Ghetto och Rambo.
Det blev massa sandklättring och vi arbetade med galoppen, jag chillade mest med Rambo eftersom han inte behövde prestera särskillt. Det blev som sagt mycket klättring i sandbackar och det tyckte Rambo var riktigt drygt, att lyfta på ryggen, vi gick till och med ner i stora sandgropen (dock inte där de planterat utan gick bara på upptrampade stigar. När vi skulle gå därifrån så låg det ett litet träd över vägen så jag och Rambo travade över det så då fick han hoppa. Han skulle no vara riktigt roliga att hoppa, kanske lite stötig men jag vet ju inte eftersom vi inte hoppat tillsammans. Men jag har faktiskt provat att hoppa Ghetto, men det gick inge vidare! Men nu e jag hoppsugen med Dino. Ne nån dag efter att jag slutat plugget så får vi ta och hoppa lite! =D
Vi var i alla fall ute i en och en halv timme och hade avverkat 1,2 km ;) inte illa för massa klättrning.
En bild från när jag och Dino hoppade i våran naturbana förra våren.
Foto: Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0