Lite motgång måste man ju tåla!

Torsdagen den 10 Maj





Hej!
Dagens tur blev en aning blandad, både i väder och ridning. Hämtade Dino i hagen utan problem och pysslade extra länge med henne innan ridturen. Sedan begav vi oss ut på en ridtur. Vi började med att arbeta med skritten och formen, till en början gick det riktigt fint men efter den första galoppen så blev hon lite dryg och hetsig så då arbetade vi ner galoppen lite mer nästa gång för att ha bättre hastighet. Idag så fokuserade vi på traven och dess hastighet + lite skitt. Vi kämpade ganska mycket emot varandra i skritten då hon väldigt gärna ville springa ifrån mig och inte alls ville jobba med eftergiften. Så då fick hon skritta lite extra bara för att.
Helt plötsligt kom det en regnskur över oss så vi gömde oss under en tall och stod där i kanske 15-20 min innan vi fortsatte passet då regnet avtagit lite. Vi jobbade vidare med traven och att korta den och det gick rikitgt bra och Dino kortade allt hon kunde! Och travade nästan hela backen upp på toppen av gropen men det blev lite för mjuk på ett ställe så då gick hon över men jag ställde genast tillbaka henne i traven. Uppe på gropen så travade hon så fint så fint och jobbade på med att korta åt mig =)
Sedan red vi hem och arbetade vidare med den korta traven. På slutet när vi red förbi vattenbassängerna och längs med storvägen så var hon så otroligt fin, kortar kortar och det känns knappt att jag lättar ifrån hennes rygg och hon jobbar under sig med bakbenen och går i form och börjar lätta i munnen. =) Då känns allting så härligt och Dino vet att hon har jobbar superbra för när vi skrittade hem längs vägen så blir hon så trött så trött och ska lunka på med långa tyglar och sänkt huvud, då vet jag att hon är nöjd med sin insats. :P
Min lilla superhäst, lite motgångar måste man ju kunna ta nu när allting går så bra! =D
Foto: Moah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0