Min Häst <3

Torsdagen den 24 Maj



Hej!
Åh nu är det nästan sommar, det kändes som att de var sommar idag med tanke på värmen! Dessvärre så är jag pollenallergiker så jag har väldigt problem med min hals just nu eftersom det kittlas och rösten börjar avta... aja men jag kan inte hålla mig borta från min häst! Så dag när jag kom hem från Umeå så åkte jag till stallet vid 15 och pratade lite med Gunnar och plockade in Dino och gjorde iordning henne för en liten tur. Jag hade tänkt träna lite i paddocken så jag beslutade mig för att rida ut först och sedan rida lite där hemma. Eftersom Björnen svanasade runt i närheten av gropen i helgen så vågara jag mig inte ut dit än... Så vi red bort mot rakbanan och och sedan förbi sjön och sedan hem igen, vi tog 3 galopper varav den första gick jätte bra och jag hade eftergift hela tiden. Efter den andra galoppen (i backe) så saktade vi av till trav och jobbade lite med den och det kändes riktigt kul att hon travade där =) Sedan avslutade vi där med en sista galopp, eftersom det var så varmt så blev hon svettig... hon har inte blivit så svettig sedan i höstast innan vi rakade henne. :P
Sedan skrittade vi hem och red i paddocken, red först med volter och ställde igenom henne, högervarvet är det som är svårt att ställa och forma i... hon försöker ju självklart men ibland så tycker hon att det är lite jobbigt så dår försöker hon springa ifrån mig. Men efter att vi jobbat i det varvet ett tag så blev det bättre och hon ställde sig. Sedan la vi in lite småtrav här och var och Dino var riktigt fin i traven och jobbade bra. =) Det som är det roligaste med att rida i paddocken, på ridplanen eller på åkern är att hon är så sansad. I alla fall numera! Förrut var det kaos och rejs! Men nu är hon som en liten filbunke =)
Förra året den 6 Juni, när vi gjorde så kallade "framsteg"... det här är travartrav...


Tog en bild med samma steg, dock så är steget här mycket lugnare och Dino är bra mycket mer avslappnad, dock lite pigg men det kan jag leva med =P
Ps. Matilda fotar uppifrån här så Dino ser fruktansvärt liten ut! :P Och jag ser lång ut!
Foto: Matilda :P

Sedan provade vi att trava på en 8 och byta varv och ställa om med mera, dte gick hyfsat, traven var grym! =D
Efter det så gav vi oss och skrittade av, jag provade om vi kunde ta en liten galopp men det var för liten yta eftersom paddocken inte är helt torr, så Dino tyckte att om vi inte an galoppera så kan vi ju trava =P lill hästen <3
Sedan hoppade jag av och hade henne lös och bad henne att följa mig, vi passade på att köra några små NH övningar också och det gick bra =) Hon följde mig hela tiden och sedan myste vi en stund innan vi gick bort till stallet. Jag hade henne lös på stallgången medans hon åt lite hö, masserade upp henne och hedde på henne grimman med flugpannbandet då det var ganska mycket flugor ute. Sedan tog jag med mig hötussen och gick ut med Dino till hagen, hon fick gå lös halva vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0