Music controll the moment

Tisdagen den 8 Maj






Hej!
Idag så var det också kortdag så jag passade på att far ut med Dino idag igen. Hämta in Dino i vanlig ordning och fixa iordning henne på ett kick. Sedan red vi ut, Skrittade en hel del idag och arbetade med formen i skritten. I vår första galopp så var det en jätte bra låt igång så jag kunde inte låta bli att låta henne galoppera på och sista biten när låten blev som intensviast så hejade jag faktiskt på henne, hehe det var lite roligt ändå och Dino tyckte att det var super kul. Men annars så jobbade vi med lite trav här och var och att sänka hastigheten på den det gick rikigt bra vissa gånger och andra gånger så försökte hon öka lite väl mycket. Men på slutet så travade vi en längre backa och då kämpade hon på rikigt bra! Och antingen så breddade hon järnet eller så bar hon med bakdelen, jag tror faktiskt det sistnämnda eftersom det gick så pass sakta.
Vi drygade även på med galoppen och det gick ganska hyfsat, hon var väl lite pigg och så men ändå duktig.
I skritten gick det jätte bra och vi avslutade passet med lite voltarbete med form + ställning. Och det sista vi gjorde var skänkelvikning. 
Bild från idag när vi stod på toppen av gropen och spejade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0