Filmat och fotat

Måndagen den 21 Maj


Hej!
Idag var det helt underbart väder! Jag hade bestämt träff med Matilda och vi skulle ut och träna tillsammans.
Videobloggade lite när vi hade kameran med oss =)

Vi bestämmde oss för att hålla oss i närheten av bebyggelse utifall vi skulle få nys på björnen. Så red upp på grusplanen och jobbade lite där. Jag stod mest i mitten av volten/fyrkantsspåret och tjatade på Matilda, jag kände inte rikigt för att träna så mycket då Dino varit ute 4 dagar i rad. Dino verkade också ganska nöjd över att bara stå. =)
Lite uppvärmning
abeta med ryggen
Värsta derssyrekipaget, här har du ju en ännu finare bild än den du klistrade in på dressyrbanan, Matilda! =) Dock så är jag missnöjd med att Dinos öra kom med! =/
Fina brudar det här =)
Men vi red ändå lite, vi jobbade lite med traven och övergångar till galopp och från galopp till trav. Det gick riktigt bra till en början men det är ju ganska mjukt så hon blev lite trött så då fortsatte vi att titta på Ghetto och Matilda som jobbade med formen,samling och att lyfta på ryggen. Jag filmade även Matilda och Ghetto när de travade.
Efter att Matilda hade jobbat klart så filmade hon mig och Dino också men jag var inte riktigt fokuserad eftersom jag hade ett arbete som låg hemma och väntade så då smittade det av sig på Dino och ingenting gick rikigt som det skulle =/ Aja men hon gjorde ändå rikigt bra ifrån sig vissa stunder. Och det är inte hennes fel att jag inte var fokuserad.
Ni får ändå några bilder som Matilda fotade på oss
Lite bråkig i munnen och lutar i volten.
Lite ökad trav med tungt hästhuvud...
Bästa Dino <3
Men Matilda tog några riktigt fina bilder på traven =)
Och så avslutade jag och Dino med en galopp för att det iprincip alltid går bra. Sedan så red vi hemmåt och vi red då uppför en ganska så brant backe, Matilda fick lite galopp på Ghetto men hon var lite trött så de dog av på mitten. Jag som red barbacka tog också galopp och Dino tog det så försiktigt så! =)
Det kommer ett videoblogginlägg senare idag =)
Ghetto och Matilda

Kommentarer
Postat av: matilda

Sant!

Imponerad av ghetto som gick så bra även fast hon stått ett tag! Bra bilder det blev :)

2012-05-22 @ 14:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0