Regn

Fredagen den 2 Novmber
 
Hej!
 
 
Jag och nu är det november! Hjälp alltså vad tiden rusar iväg. 
Men idag så kom jag till stallet ganska sent och kände egentligen inte för att rida men det blev så att vi sadlade upp och pälsade på oss allt vi hade. Dino fick ha nysadeln och sitt skritttäcke och jag regnkläder. 
Vi red runt gropen en sväng och jobbade mest med formen och mycket skritt och vi klättrade en del också, men när vi hade kommit lite mer än halvvägs runt så kände jag hur det började bli blött igenom regnbyxorna där jag satt. Så vi skyndade sedan iväg hem. Allmänt mysig tur trots vätan. Dino fick stå och äta hö medans hon torkade till runt bogen. Måste förövrigt säga att det där skrittäcket är ett av de bästa fynd jag köpt! Hon var ju torr ohc varm på rumpan! Inge blött alls!! :-D
 
Mitt skrittäcke! :-)
 
Jag tog och mockade medans hon blev torr så då när hon väl blev tillräckligt torr för att få gå ut så skulle Gunnar ta in eftersom de hästarna var helblöta, så då fick hon inte gå ut någonting i hagen idag, fast det kan säkert vara lite skönt för henne de också! :-)

Kommentarer
Postat av: LINNPLINN

Ja fy. Det är både november och ruskväder. Hua!

2012-11-03 @ 19:49:56
URL: http://kufisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0