Dressyrpass

Onsdagen den 5 September
 
Hej!

Idag så cyklade jag till stallet på morgonen, Monika var där och kollade grabbarna såmjag passade på att mysa med Dino en stund,  hon var riktigt gosig så det var väldigt mysigt. Sadlade sedan upp och tränsade och gick sedan ut på åkern
för att börja värma upp. I skritten så var hon väldigt väldigt lugn och avslappnad och även mjuk i munnen så det kändes ju väldigt bra eftersom jag egentligen förväntade mig piggelinhäst efters det blåste så. Men när vi började med traven så blev lite piggare och tuffare i munnen samt ökade vätraven. Vi jobbade med traven ett bra tag i båda varven. Tillslut så gick det riktigt fint, speciellt  högervarvet. Sedan tog vi galopperna på fyrkantsspåret. Så tillslut gick vi och jobbade först med traven på volt och sedan vidare  med galopperna. Det här var typ första gången vi tränade på högergaloppen på plan sedan vi red för camilla. Jag tror att det gick ganska bra tror jag men jag blir lite osäker på om hon egentligen tar rätt galopp. Det blev ett ganska drygt pass för oss båda, traven på volt gick även ganska bra.
 
Ni får en galoppbild från dressyrektionen i Augusti, kollade här om hon hade rätt galopp :-P
Foto: Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0