Lugnt & skönt

Onsdagen den 9 Januari

Hej!

Idag så jobbade jag och Dino vidare med skolningen i paddocken. Först red vi runt i högervarvet och jobbade först med viktningen i stigbyglarna, sedan jobbade vi vidare med halterna tills det satt riktigt bra och då bytte vi varv och red likadant i vänstervarvet, gick mycket fortare i det varvet.

Sedan jobbade vi med voltning, gick riktigt fint, jag tänkte jättemycket på min axlar då Dino ökade på volten så då saktade hon in. Jag red henne då på ganska långa tyglar och jobbade bara med vikten och axlarna.
Det blev en hel del voltning och svängar sedan jobbade vi vidare med halter och dylikt.
Efter det så kortade jag upp stiglädren lite och jobbade med traven litegranna och hon blev riktigt fin vissa stunder. Sedan provade vi lite galopper först höger då tog hon först korsgalopp och andra gången tror jag att hon tog rätt men jag är inte säker. Så avslutade med den lugna fina vänstergaloppen två gånger därefter gick vi in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0