Skola om

Freadgen den 4 Januari
 
Hej!
 
Idag så tog med mig Dino ner i paddocken och red utifrån det vi lärde oss i Söndags på lekionen. Jag hade de där långa lädren och satt som jag skulle, först tränade vi på att svänga och forma för vikterna.
Dino kändes riktigt trevlig hela tiden och försökte i vissa fall sänka sig så det kändes rikigt bra. :-)
Sedan jobbade vi med halterna som var väldigt svåra i höger varv. Jag fokuserade på att ta små förhållningar hela tiden och att inte ta henne i munnen. Så tillslut fick vi igenom alltihopa och när vi hade jobbat på i kanske en timme så kortade jag lädrena till den vanliga "dressyrlädren jag brukar ha men det kändes på tok för kort för att rida lätt i så jag längde 2 hål och travade runt med det. 
 
Sedan så gick vi ut i skogen och travade bort mot komnäs och då mötte vi upp med Isabell,Millan och Chess (hund). Så vi slog följe med dem enda bort till komnäs men när vi då skulle gå hem så ville inte Dino det. Hon skulle inte gå hem. Har aldrig varit med om att hon inte vill gå hem så det kändes lite mysko men tillslut så kom vi oss iväg då fick hon först trava en bit och på rakbanan galoppera lite då det var ett tag sedan... 
 
Vi skrittade sista uppförsbacken och skrittade i form ett tag och efter det så hoppade jag av och gick med henne hem. Vi får fortsätta jobba vidare med omskolningen en annan dag! :-D
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Sv: Men tack så mycket <3 :D Då blir den helt klart kvar! :D Kram!

2013-01-04 @ 23:16:24
URL: http://sanniieee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0