Höstkväll!

En 1 år gammal bild, Jag och Isabell var på Mias ridplan och så kom Madde och Gunnar och peppade och fotade 
Foto: Madde =D
Hade helt annan utrustning på den tiden som ni kan se, helt sjuk vad både Dino och jag förändrats mycket! =)
Till det bättre ofc!
dino o jag på ridplanen
Underbara hästen <3
Jag skulle farit ut och ridit i helgen men jag blev sjuk så det blev inte av. Istället så tänkte jag rida ut ikväll. Dino verkar inte ha upplevt någon sjukdom i alla fall och jag antog att hon skulle vara riktigt pigg eftersom hon hade ståt sedan Onsdagen förra veckan. Sadlade på och donade länge... mysigt är det att inte ha nå bråttom, jag slängde på henne reflextäcke och 2 benreflexer  för att vi ska synas när vi är ute =) Jag hade förstås reflexväst också.
Tänkte ta det ganska lugnt eftersom hon vilat ett tag, en lugn tur får det bli!

Drog ut på en tur runt grusgropen, skrittade ett bra tag. Försökte få lugn och mjuk trav i nån backe och sedan skritta uppför den klassiska springbacken. Gick på långa tyglar och hon fick lov att lyssna på min röst då jag stod upp.
Dino var så duktig och följde min röst =)  Sedan uppe på där det blev rak satsade vi på trav, det är så knasigt, så fort hon kommer ner i form så travar hon som en klocka.
Kanske beror på att hon lyfter upp ryggen då? Måste nog träna mer på formen ;)
Hemmåt blev det lite hets men inget allvarlig, fick göra många halter och efter ett tag så fattade hon att vi skulle skritta av.
Väl på gården kunde jag inte motstå att göra lite skänkelvikningar, hon har blivit så duktig på det =) dock blir hon lite sur på mig när jag begär mycket av henne.
Inne i stallet så väntade Gunnar, han tyckte att vi var så tidiga så han tog och skodde henne fram medans jag smörjde in sadeln.
På onsdag så ska jag och Isabell få rida för Åsa igen! Det ska bli jätte kul! =D Tagga 3000

Kommentarer
Postat av: matilda

vad kul! :D

sv: ang bloggen så gör jag gärna det ;) det blir dock när jag får tid..:/ :)

2010-10-05 @ 17:42:17
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0