Tömkörning

Lördag den 2 April

Tjalla Jalla!

Ännu en lördag som man spenderat i stallet! =) Började med att pyssla lite med Dino och sedan hjälpa Matilda med att göra iordning Ghetto, och sedan hålla lite lektion för dem. Blev lite igångsättningar och avsaktningar + lite halter och sedan lite övningar för att träna på styrningen hos Matilda, där de fick rida över 3 bommar =) Sedan peppade jag Matilda att hoppa ett litet hinder och det gick mycket bra för dem idag =) går bara bättre och bättre.
Efter det så red de ut en sväng upp i skogen.
Så då gick jag in och började göra iordning Dino. Selade på henne en sele och tog det tränset med 3-delat bett på.
När Matilda var tillbaka så gick vi ut i paddocken och började värma upp lite. Började med att skritta runt överallt, för att sedan fortsäatt skritta på volt. Började sedan småtrava lite lätt och efter att jag hade värmt upp båda isdorna så kom Matilda ut och tittade & fotade oss. Uppskattat! =D
Hade 601 bilder att välja på och dessa blev det i en bildbomb :p
i början, skritt
Lite halvspänd...
Men fin i kroppen är hon!
Körde på och lät henne trava igång ordentligt innan vi tog fram halsförlängaren och då spände jag den inte så mycket för att hon bara skulle ha den där gummisnoddskänslan att så fort hon går ner i låg form så släpper draget nerifrån...
Och som ni kan se så behöver jag inte hålla så mycket i yttertömmen, hon fixar oftast volten så bra själv och ökar ju inte direkt när vi tömkör...
Hon fixade det riktigt bra och verkade ganska peppad att få trava idag. Kul!
Här tog vi fram halsförlängaren.

tog lite små pauser ibland med skritt och lite halter.
Här börjar hon böja huvudet lite innåt...
Och ännu mera =)
Jätte Bra Dino!
Varvbyte
Ser ni vilken lockig mann hon har idag? det är därför att jag släpte ut flätorna som har varit i sedan i måndags.
en liten paus... med lite mys =)
Finaste Dino <3 alltid så söt
Tummen upp åt Madde & Gunnar som kom hem från travbanan
underbar böjning det är i denna häst
Denna bild är slående! Helt rätt Dino!

Detta måste ju vara ultimat träning för henne att bygga travmuskler och träna på att jobba ner + bygga ryggmuskler =D
Här nere gjorde hon någon form av igenomställning som ni kan se...
Och en halt, en fin sådan!
Här släppte jag lös halsförlängaren.
Hon fattar det där med att fortsätta jobba där nere =)
Snyggish Dino

Tog här bort halsförlängaren och SE på Damen!
Efter att vi travat av lite så blev det avskrittning också
Men vi tröttnade snart på att skritta runt så så vi gjorde som vi brakar och skrittar av med följa john lr i detta fall följa Bea ;)
Rulla <3 enda bilden jag tog

Och eftersom hon inte var det minsta svettig...? konstigt nog eftersom hon fick jobba ganska mycket med traven. Så fick hon gå ut i hagen och äta & rulla sig :P

Fotograf av Dagens alla Bilder : Matilda Sjöblom
Besök hennes blogg för att se hur det gick för henne med Ghetto =)
http://konjis.blogg.se/2011/april/bommar-och-nytt-bett-med-ghetto-24-varning-f.html

Kommentarer
Postat av: Josse

Sv: Haha, ja :) Det känndes lite konstigt ;)



Mysiga bilder:D

2011-04-03 @ 14:34:52
URL: http://jossseg.blogg.se/
Postat av: Josse

Sv: Haha, ja :) Det känndes lite konstigt ;)



Mysiga bilder:D

2011-04-03 @ 14:35:08
URL: http://jossseg.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv; Tack för ditt svar! :) Jag har lite problem att få med mig någon som vill fota, så får tyvärr "hushålla" lite med nya bilder... ;)

Måste bara tillägga att Dino såg jättefin ut på dina bilder! Jag tror att fd. travare tycker om att variera ridträningen med tömkörning ibland :)

2011-04-04 @ 16:41:35
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jo det är sant :) Men det blir ofta roligare med många bilder ;) Nej det brukar jag inte, har aldrig fått lära mig hur man gör... :o Har alltid velat lära mig att köra häst också, men det har aldrig blivit av. Lite komiskt då man är i ett stall där nästan alla hästar är inkörda ;)

2011-04-04 @ 20:21:56
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0