Barnvänlig häst

Lördagen den 3 December



Hej!

Blev en lite senare tur än fast vi hade ljus kvar =) Dino var sugen på att komma in så idag tog vi hackamore och red barbacka för jag orkade inte sadla och hålla på.
Vi for iallafall ut och Dino var ganska speedad till en början men sen så blev hon lugnare, vi skrittade ett bra tag och gick över vägen för att komma runt gropen. Vi gick första halvan av backen och galopperade resten, vi skrittade och galopperade idag, blev lits smådamp/bråk ibland men det löste sig vi tog ca 4-5 smågalopper och vissa stunder så fick hon den där riktigt runda och rullande galoppen, jag tror att hon inte är fyrtaktig då... Vi mötte iallafall lite folk ut i skogen idag, varav en flicka och hennes mamma, flickan var väldigt intresserad av Dino och frågade varför hon var olka färger (klippningen) jag berättade lite och frågade om hon ville klappa, och det ville hon =) Dino var så snäll så! Flickan fick till och med mata henne med lite godis =) nom nom sa Dino. Flickan tyckte att Dino hade ett konstigt namn och att hon såg ut som en tävlingshäst :P haha vi gick sedan vidare och fullt ös igen sa Dino, hon var ganska frammåt idag :P
Sedan skrittade Vi hem och då skötte hon sig jätte bra! Jag sa till henne att om hon inte skrittade lugnt så fick hon lov att jobba i form, men det blev ju knappt så :P Väl tillbaka på gården så muppade hon sig lite över den där plåten igen så då hoppade jag av och visade lite och så fick hon lov att gå in i Gunnars nybygge! Spännande !! Det gick bra, tog sedan in henne och borstade upp för att sedan släppa ut! Men när jag släppt henne så skulle hon stå och mysa vid insläppet <3 Min fina häst =D

Haha från i vintras :P

Foto: Madde

Kommentarer
Postat av: matilda

haha ghetto (!) tittade också snett på den där plåten..^^

2011-12-04 @ 17:35:15
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0