Isssigt!

Tisdagen den 27 December


Hej!


Var till stallet en sväng idag och pysslade på och körd elite NH med Dino, vi jobbade lite mer med små signaler och vi hade det lite jobbigt ute i blåsten. Hon hoppade rakt upp en gång men det var inga problem. Vi körde 8-volten några gånger, mest flytta bakdelen och sedan gjorde i också några vändningar på volt. vi provade även på att sänka huvudet, vi har tränat det förrut så, idag när jag skulle lägga handen på nacken (mot halsen), precis innan jag nuddade så sänkte hon ner huvudet =) Duktig tjej som kan! Sen så tog vi oss steg för steg in i stallet och samma sak in i boxen =) Så fick hon vänta med att äta höet tills jag hade tagit av täcket, borstat upp henne och tagit av repgrimman. Jag har fått låna Isabells repgrimma åt Dino, eftersom Dino har ett ganska litet huvud =P

lägger in en sommarbild (höst) på Dino

Foto: Matilda =)

Gick även in till Ghetto en sväng och tränade med henne i boxen, med acceptansen. Stannade upp så fort hon blev sur, väntade tills hon inte surade och att hon slickade/tuggade... Gick jätte bra och jag fick köra friendly game med henne =) roligt roligt!
Tog sedan oc h kliade henne, hon tyckte att det var såååååå skönt! så hon kliade tillbaka, mycket vänligt =) inga bitmärken. Världens myshäst egentligen. En oslipad diamant skulle jag säga med Massa potensial.

Kommentarer
Postat av: matilda

vad trevligt för Ghetto att hon fick lilte uppmärksamhet! imorrn (onsdag) så kommer jag äntligen till stallet igen ^^

2011-12-27 @ 23:46:33
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: ida

sv: min önskan är att kunna ta med honom men vet inte vad dom skulle tycka om det..

2011-12-28 @ 23:03:10
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0