Nytt bett

Onsdagen den 21 December



Hej!

Det blev tillslut ridning för oss! Trodde Dino skulle dö av pigghet men icke, hade en sån lugn och fin häst. Prövade det nya bettet jag införskaffade på Hööks!
Ett äggbett
Länk till bettet på hööks hemsida =)
(bild hämtad ifrån hööks)
Tycker att Dino verkade gilla det, Det ligger still i munnen och är mjukt. Det kan heller inte nypas eftersom det är fasta ringar. Jag tänkte att det kanske skulle hjälpa henne om det låg extra stilla i munnen. Storleken passade även PERFEKT i hennes mun, 11,5 som på det 2 delade jag köpte i somras =) Gillar verkligen när saker passar och funkar =)
Red iallafall ut på det bettet och vanliga tränset (inte pullargrimman) Dino verkade ta extra långa steg, kändes lite halvskumt, men väl runt gropen så jobbade vi på ett nytt sätt. Jag kallar det "Jogga", släpper efter mycket på tygeln och har inga stigbyglar, får Dino att slappna av ordentligt, då säger jag Jogga och ger henne skänkel och då börjar hon arbeta i låg form och verkligen joggar, det blir näst intill småtrav... och vissa gånger travar hon faktist. Så länge vi håller oss avspända och tar det lugnt så går det asbra! Hon var faktiskt rikigt duktig! <3 Hon fick även galoppera en gång och det gick bra, hon tog en jättefin galopp. Men vi tränade mest på avslappning och lugnet men även lite på formen.
trötis
Bild från i somras
Foto: Evelina
Sedan skrittade vi hem och hon var jätte mysig så jag hoppade av och gick brevid henne, mys! Sedan så fick hon nattmaten och nattade Dino och så jag åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0