Barbacka för hela slanten

19/6 & 20/6 - Skriver idag lite om Söndag & måndagens ridturer med min fina Dino

I måndags så höll jag mitt löfte ganska bra och red barbacka med Dino, tog även sidepull och red först ut en sväng och försökte jobba ner henne så mycket som möjligt.
Sen red vi hem och tränade mer i paddocken och lite på åkern, Gunnar kom ner och hjälpte till lite, det enda som inte gick vägen var att hon lyssnade inte riktigt så bra som jag ville på högerskänkeln i högervarvet vilket resulterade i att hon genade för mycket och vi kom både i otakt och på för sne volt så att när hon väl travade så tappade hon den...
Sedan sa Dino att hon var less- genom att lägga öronen bakåt och titta mycket surt på mig så jag runde då av, eftersom vi hade jobbat på ett bra tag och ändå åstakommit något. Fick mig en hel del trav där också =)
Och så i tisdags så kom Moah med när jag for till stallet och var med när jag red, hon tog sig friheten att fota mig lite då hon inte ville rida ut med mig =(
Men bilder gillar jag =) red även igår barbacka med sidepull.
Efter framskrittningen så gjorde jag lite skänkelvikningar och öppnor & slutor för att samla och göra henne lite lösgjord.
skänkelvikning med bakdelen ut från volt
Sen så tränade vi mycket på formen och försökte få lite trav men det var svårare denna dag. Så Moah fick mest fina bilder när vi galopperade, hon börjar tycka att det är bekvämare att galoppera i form nu mera =) Och det är bra för då lyfter hon bra på ryggen.
skritten
Red på åkern i kanske 45 minuter hann träna ganska bra på den tiden och skrittade sedan av och gick in =)
galopp
nästan
grymt sugen på att skicka efter nå täcken från hööks :P hihihi




Ibland så kan vi!


Moah har fotat alla bilderna =D

Kommentarer
Postat av: Sandra

Så fina ni är! :) Och Dino verkar allt vara en bestämd dam, haha ;)

2011-06-21 @ 23:16:01
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sandra

"Sedan sa Dino att hon var less- genom att lägga öronen bakåt och titta mycket surt på mig" ;) Åh, tack! :D Jo, det var just det den gamla saknade, den var för mycket...oktober på nåt sätt :)

2011-06-22 @ 19:43:44
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jo precis :) Men kunde liksom se det framför mig då hon stannade upp och stirrade på dig samtidigt som hon drog en djuup suck och tänkte "men är du inte klar snart?" ;)

2011-06-22 @ 19:54:32
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha! :D

2011-06-22 @ 20:19:29
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0