Vi jobbar på...

Onsdagen den 15 Juni

Hejsan!


Har även idag varit ut med min Fina dam =) Var till en början inte alls sugen på att rida men när jag hade tagit in henne så blev jag lite mer taggad!
Och väl uppe på hennes rygg så var allt motstånd borta. Och jag taggade till och vi klampade iväg genom skog och mark.
Kom just på idag när vi var ute at hon har blivit så duktig på att sansa efter att man har sprungit. Tex. förrut när man galopperade en bit så kunde hon inte lunga sig efteråt utan hade alla benen i luften och fattade allvarligt inte varför jag var dum nog att hålla igen henne. Men NU kan hon lugna sig direkt efter att vi galopperat =) eller "travat"
Skönt! =)
Red först lite kringelkrokar och jobbade henne i lägre form och fick fatiskt lite småtrav när vi väl var i den låga formen. Sedan varndrade vi iväg mot en grop men det var för mjuk så vi ångrade oss, blev några galoppfattningar ute i skogen också men inte så mycket.
Skrittade sedan helt lugnt hem och gjorde någon enstaka skänkelvikning.
Gick sedan in och la bort utrustningen så gick vi ut i paddocken och gjorde lite grundövningar ( NH )
först med repet och efter det lös...
Till en början var maten roligare men tillslut så lyssnade hon bra =)
Vi gick runt lite och hon förljde mig, gjorde halter m.m. sedan så höll jag i henne i repgrimman och försökte trava henne långsamt. Det var lite busigt :P Fick henne att trava i joggingtempo. Om det ändå vore lika lätt med mig på ryggen.
[skulle vilja rida mer barbacka nästa vecka... och jobba upp lite korttrav där...]
Slutade med att vi gick runt en stund och hon gick med mig lös in i stallet ;)
hehe sedan gonattpuss och kvällsmat <3
Inga bilder idag heller verkar det som =( =(

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack!♥

2011-06-16 @ 00:28:30
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Chris

Du måste ha världens kondition så mycket som du rider, Bea!

2011-06-16 @ 10:51:46
URL: http://enlitenbitavlivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0