Fotografering och träning tillsammans med Matilda

Lördagen den 26 November




Hej!

Hade bestämmt träff med Matilda i stallet idag för lite fotografering och ridtur =)
Så Gunnar hade lämnat damerna inne och vi började fixa och dona innan fotograferingen, började med Ghetto och jag blev faktiskt riktigt nöjd med de bilderna =) Dom finns på Matildas blogg =)
Sedan fotade Matilda Dino och mig i de nya täckena mycket fint! =D
smakprov kommer här =)
Matida tog jätte fina bilder på oss =)



snyggt regntäcke =)
Chillar i vintertäcket



i Love you <3
Matilda e grym på att fota =D
Sedan så sadlade vi Damerna och red ut på åkern, vi red där idag eftersom det var Storm i gerdal...
Vi skrittade fram ganska länge och red på lite 8 volter och böjde och ställde innan vi började jobba, Dino förvånade mig verkligen idag när vi skulle jobba på volten i trav så småtravade hon så fint på volt på långa tyglar <3
Hon var jätte duktig vissa stunder och jobbade i lugn trav medans jag red lätt =) härlig känsla att lyckas lite ibland. Det kan säkert ha lite med skoningen att göra också!
Vi jobbade på ett bra tag och tog kort galopp lite nu och då =) jätte fint! hon var super duktig.
Tog lite små pauser för att hjälpa Matilda och efter att jag hade fotat hennes ridning och hon skulle fota oss så gick ingenting alls, bara passs och tölt...
min lilla islandshäst XD
Tror att hon kände av min huvudvärk för det blev bara värre och värre med det hela. Avslutade med att galoppera .. det stämmer ju alltid. Så hon fick galoppera och spinga på runt hagen ett halvt varv.
hahaha Dino ser ut som en ponny! :P
Sedan skrittade vi av och när vi hoppat av så gick Dino lös brevid mig <3 blev så stolt över Lilla tjejen =) Lyssnade så bra =)
Sedan mockade vi medans vi hade hästarna inne i kanske 30 minuter och körde skottkärre-rally till gödselstacken :P
Kan ju meddela att klippningen hade fullgjort sitt ändamål eftersom Dino bara var lite svettig där sadeln hade legat! Awesome, sedan släppte vi ut och åkte hem till mig :P

Kommentarer
Postat av: matilda

grym dag!

2011-11-27 @ 17:31:53
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0