härdasridning

Söndagen den 23 Oktober


Hej!

Idag kära vänner så tog jag mig en paus från plugget och drog till stallet, där blev det först mockning av 3 boxar, det var ganska mycket mockning så det tog mig nästan en timme. Sedan tog jag in Dino och Nimros och flyttade över Ghetto och Rambo så att jag kunde rida på planen/åkern. Sedan borsta upp min fina springare och på med sidepullen, blev barbacka =) gick ut och hade då cirkus 45 minter till att jobba henne. Så upp och skritta fram ett tag innan vi tog tag med lite träning, först jobbade vi ner en stund innan vi började med travfattningar i vänster varv som är hennes svagare varv, där jobbade vi ett tag innan vi övergick i det andra varvvet som inte kändes lika bra... jobbade också där en stund innan vi gick ner på åkern och försökte trava runt hela åkern, iblan travade vi, ibland inte, men vi kämpade på i kanske 10 minuter i båda varven men mest hennes svagare som jag tyckte gick förvånansvärt mycket bättre.
blubben :P
Barbackabild på mig och Dino från i vintras, tycket att det hade gått så sjukt bra den dagen men det är ingenting jämnför med idag känns det som, men vi behövde börja någonstans <3
Lyckliga tjejer

Foto: Madde
Avslutade sedan med ett halvt varv galopp i hennes favoritvarv och sedan 10 min avskrittning =) hade ställt alarm men när vi skrittat av så var det 6 Minuter kvar, men vi var klara så vi gick ändå in =) Dino var ganska trött kändes det som, svettig och psykiskt trött, vilket är bra eftersom meningen med övningen var att hon inte skulle öka utan bara försöka hitta takten...
Måste bara få säga att det är nu i höst som allting har vänt =)
26/2 2011... här kunde jag inte sitta ner på henne i traven, högergaloppen provade vi inte eftersom min balans falerade lite och Dino hade alldeles för bråttom! Red då på 2 delat och pullargrimma vid barbackaridning. Som ni kan se så är hon inte så bekväm med att jag sitter och skumpar på hennes rygg, huvudet upp och svanka...

Foto: Madde



September 2011 =)
Numera sitter jag ju kvar än om vi travar lr galopperar, sedan så är hon ju mycket mer avslappnad här med sidepull som hon kan få mycket stöd i yttertygeln om hon så vill. Hon har enligt mig, fått ett mycket bättre travsteg nu.

kameraman: Gunnar =)

Äntligen går det frammåt för mig och min fina Dino <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0