Lite tuffare

Lördagen den 1 Oktober


Hej!


När jag kom till stallet så ställde jag mig och tog lite bilder ute i hagen, mest på Dino och Ghetto =)

Gilllar att det speglas i Dinos öga =) Anledningen till att det är vita syns i ögat är att hon tittar på mig <3

Till skillnad från igår så var Dino jätte nyfiken på mig idag =) jätte glad och trevlig kom och tittade på vad jag gjorde i hagen flera gånger =)

Vad gör Du Bea? :P



Soligt idag =) myshäst =)

''
Snygghästen min <3


Idag så red Matilda och jag ut med damerna, tänkte visa henne ett lite hårdare pass hon kunde köra med Ghetto, Problemet när man går Dino går tillsammans med någon ifrån stallet är att hon blir så fruktansvärt taggad.
Men vi jobbade på ändå, Vi skrittade först fram och sedan satsade vi på traven och försökte trava det första varvet, så mkt som det gick och sedan körd evi trav och galoppintervaller där vi kunde andra varvet, Dino var som sagt speedad. Men i traven så kunde vi hålla den vissa stunder då vi fick leda (gå lite före dock jämnsides)
Annars så var hon ganska på tårna... 

Efter vårt andra varv så red vi tillbaka till stallet och hämtade kameror och red bort till en av groparna ovanför Gunnar för att rida i lite trögare underlag, sand.
Lite småputta var Damerna men Matilda och Ghetto fick börja och det såg jätte bra ut =) Hon travade så vi filmade och fotade, bra att dokumentera! =)

Sedan så skulle Dino och jag Galoppera lite men hon blev hon så het att det bara blev jobbigt för händerna, så vi försökte trav istället... Gick lite fort ibland och hon blev väldigt stark, inte så roligt men vi fick till det jätte fint ibland... här kommer bilderna Matilda tog på oss idag =)

Fick verkligen jobba med kroppen just här... men när vi hade tagit några bilder så hoppade vi av och gick med hästarna hem =)

Ibland kunde det se såhär bra ut....


eh pass- mindre bra...



ni får bara en galoppbild och det är en i det sämre varvet.


ALLA bilderna från dagens ridning är tagana av Matilda =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0