O va härligt!

Söndagen den 9 Oktober



Hej!

Söndagen till ära så bestämde jag mig för ett ordentligt barbacka jobb på planen, tog in Dino, som verkade jätte glad att se mig <3 för så fort jag ropade på henne så titta hon upp och var så nyfiken, även när jag röjde lite på planen så kom hon och skulle vara med ;)
Borstade upp lermonstret och tog sidepullen + ett annat träns utifall jag ville byta... var osäker på hur pigg hon kunde tänkas vara ... so in case of blev de. Lina hängde på och skulle vara med (Lina är Gunnars barnbarn)
Hoppade upp, tydligen så skulle hon filma oss med min kamera som jag hade tänkt montera upp men men...
Började värma en till början lite väl pigg häst men efter en stund så gav det med sig och i använde överföldsenergin till formen, värmde lite på volt också, och oj oj vad hon kunde jobba ibland, sedan tog vi tag med lite små trav, gick asdåligt till en början så vi övergick till lite skänkelvikning och där var hon jätte duktig också <3


snygg hästen <3
Lina gick in och åt ett tag så då fortsatte vi med traven ett tag tills det gick bättre, det blir till att fortsätta kämpa med den framöver... Gick sedan över till Voltarbete, shit alltså vad man kan forma min häst... helst i vänster varv, kröker ihop sig och böjer sig utan minsta problem =)
Super!
Ville sedan fortsätta med gloppen, kortade inte tyglarna lika mkt som jag brukar, men fattade ändå... Vad gör inte min fina häst då jo hon galopperar på lugnt på halvlångatyglar och jag behöver inte hålla i henne alls! Har typ aldrig hänt att hon har haft sådan rofylld galopp <3
Jag njöt av att bara kunna sitta där avslappnade och gunga med =)
lite väl suddiga men dom e tagna ut filmen...
Lovely!
sen kom Lina och hon fick filma galoppen och lite fattningar och avsaktningar till trav... och avslutade med åter en underbar galopp, sedan avskrittning <3

Kommentarer
Postat av: matilda

låter grymt ju :D hon ser superfin ut på bilderna!

2011-10-10 @ 00:02:24
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har en bloggtävling på bloggen där du kan vinna det supersnygga pannbandet "Rock circle" från Fortis Et Liber. Var gärna med och tävla om detta superfina pannband till din häst! Klicka på länken för att komma direkt till tävlingsinlägget: http://stockholmsjenna.myshowroom.se/bloggtavling-vinn-pannbandet-rock-circle-fran-fortis-et-liber/ . Passa på nu, tävlingen avslutas snart!

2011-10-10 @ 00:19:54
Postat av: agnes

sv; jaså? vars då? ;)

2011-10-11 @ 14:09:49
URL: http://equiiss.blogg.se/
Postat av: ♥ FLATAN MED KAMERA OCH MÅTTBAND

Svar: Åh tack ska du ha! (:

Ni är ett fint ekipage må jag säga.



Åh. Han låter gullig!

2011-10-11 @ 19:44:14
URL: http://fingerborg.blogg.se/
Postat av: agnes

Hemmaaaa. Det var inge mörkt, men ja hade vare bra med kanske, menmen

2011-10-12 @ 15:28:36
URL: http://equiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0