En kortis

Onsdagen den 4 April


Hej!
Nu är det redan April, tänk vad tiden går fort, snart är det ju sommar också och det klagar jag inte över.
Men idag så hann jag med 2 turer till stallet, först för att njuta av en kort liten ridtur på 30 minuter där jag kollade in en nyligen upplogad väg och vi tog några galopper i samma veva, Dino har ju vilat måndag och tisdag så hon var ganska så pigg! Det är inte bra med flera vilodagar efter varandra. Men hon hade ändå ganska bra eftergift i munnen. Sen så jobbade vi lite med formen i skritten och försökte också med lite trav men hon var för pigg för att hunna fokusera på någon takt och hon tyckte mest att jag var dryg. Men vi avslutade med en härlig galopp. <3
När vi var tillbaka i stallet så skyndade jag att täcka henne och släppa ut igen då jag behövde skynda mig hem för att laga mat.
Men jag åkte tillbaka till stallet vid 20 tiden och då gjorde jag iordning kindkedjetunneln på hackamoret, Dino fick ju skavsår av kejdan så jag provade först med ludd och det funkade inge vidare, det var då vi började använda bett igen då hon måste läka innan vi kan använda hacket igen. Så kindkedjetunneln ska hindra länkarna från att skava, plus att jag tänker ludda till en början också, visserligen så tänker jag inte börja använda det än men det är bra att tränset är iordning.
Så vi fortsätter med bett ett tag till farmöver.
Efter att jag hade kruxat med det så tog jag och gjorde lite nh-övningar med Dino utomhus, vi körde lite standard-övningar och busade lite och tittade på läskiga grejer som egentligen inte är så läskiga...
Sedan så gick vi in och pysslade en stund, jag borstade upp henne och myste en stund innan hon fick gå in i boxen och jag pkte hem.
Imorgon så blir det arbete ute i skogen =) barbacka och redo!
Förresten så fick jag mina nya skodda ridbyxor ifrån Horze som jag beställde, dom satt som ett smäck och dte är faktiskt mina första skodda ridbyxor.
en bild på fomarbetet vi gjorde på Mias ridplan.
Foto: Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0