Skodd och träning

Måndagen den 30 April



Hej!
Jag har ju varit borta under lördagen och kom hem så pass sent på söndagen så jag for ingenting till stallet. Men imorse så blev jag väckt av att hovslagaren smsade om att få komma tidigare och sko nämare bestämt 9.30 och jag brukar ju vara i stallet vid den tiden så det var inga problem för mig att cykla iväg dit och vara i god tid. Så skodd blev Dino och hovslagaren tyckte att hon hade växt väldigt jämt till skillnad från när hon började med henne fötter. Hon sa även att Dinos hovar hade blivit rundare och att till hösten så skulle det gå bra att sko med ridskor eftersom jag inte låter Dino trava i travartraven nå mer. Ridhäst var det här =)
Efter att det var gjort så släppte jag ut hästarna och gjorde sedan iordning Dino för ridtur, barbacka och med 3-delade bettet. Idag så var hon riktigt pigg i början så vi fokuserade på formen och sedan blev det en hel del galoppjobb och även idag så hade hon väldigt fin eftergift i galoppen! Vi jobbade även med traven, gick riktigt bra idag, vi fokuserade på att sakta in den en aning och det gick ganska bra. Dino jobbade på bra och ville vara duktig, hon fick in eftergiften litegrann i traven också, skritten gick superbra idag och hon hade jättebra form, men traven var nog ändå det bästa då hon hade riktigt bra igångsättningar till trav och avbrott från galopp till trav. Efter att vi hade jobbat klart så skrittade vi hem och gjorde några skänkelvikningar. Jag beslutade mig för att jobba lite på volt, sagt och gjort, hon var riktigt fint och formade sig runt skänkeln och jobbade samtigt i form. Riktigt duktig! Och massor av EFTERGIFT, vi fattade även lite trav på volterna och jag blev så glad eftersom hon gick riktigt fint även i vänstervarvet, det varv som hon förut bara passade i, fattade utan problem trav och var så nöjd så! =D
Bild från i vintras så traven börjde stämma... i detta varv åt minstonde.
Foto:Madde


och Filmen... om man kollar riktigt noga så kan man se att hon inte tar ett tillräckligt steg på yttre bakben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0