Soligt

Torsdagen den 5 April



Hej!
Idag så var jag i stallet ganska tidigt, jag hade bestämt mig för ett barbackapass med lite mera arbete.
Vi gjorde oss iordning som vanligt och red ut och jobbade. Det blev mycket galoppjobb idag och även formjobb i skritt. Dino var pigg så vi hade några småbråk runt gropen. Jag belv arg på henne när hon slängde upp med huvudet och taktade med huvudet rakt upp som en struts, inte så roligt. Men vi jobbade annars på ganska bra och eftergiften var väl inte helt ok då hon var så pass pigg men hon gjorde ändå bra ifrån sig med galopperna.
I slutet av ridturen så skulle jag som vanligt avsluta med galopp och då tänkte jag att jag skulle ta den lättare galoppen (vänstergaloppen), jag hade då tänkt att vi skulle fatta galopp och galoppera backen upp och sedan sakta av till trav och försöka jobba lite med den. Så jag fattade den, men jag hade glömt att vi inte jobbat med den på länge så jag hade glömt bort hur fin hon är i det varvet och hur flytande galoppen känns så när Dino bara gungade på i den fina galoppen så kunde jag inte låta bli att fortsätta en bra bit på raksträckan. Hon var så härlig att rida, jag blev helt paff. En sån duktig liten häst jag har <3
Vi jobbade en stund till med skritten + formen innan vi skrittade hemmåt.
Snyggingen i vårat vanliga träns som vi använder vid barbackaridningen + tredelat äggbett. =)
Bild tagen den första April 2012! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0