Bakvagn ur funktion

Söndagen den 12 Augusti
 
Hej! 

Ikväll så blev det en tur ute i skogen i bomlöst och hackamore, ridturen var väl hyfsad... min tanke var att vi skulle jobba med att få till högergaloppen och det gick väl ändå ganska bra men ändå inte, lite tung i handen vid galopperna men den första traven vi tog efter första galoppen var helt otroligt trevlig, mjuk. Men vi var påväg in i ett träd då vi galopperade och jag jobbade med att ställa henne ovh plötligt så kom en avtagsväg och Dino trodde att vi skulle svänga så jag kom i obalans och var påväg in i ett trä men då tog jag i rätt tygel och hann undan precis i tid. Lite smärre hjärtklappning och sedan iväg med mer galoppjobb. Vi stötte sedan på Gunnar och Nimros, vi fick inte gå före så Dino höll på att bryta ihop och det var så var det precis som att jag red Rambo, bakvagnen typ slutade fungera helt... dryt men vi fortsatte försöka medans vi red hemmåt, vi tog 2 galopper till och avslutade med en väldigt bra trav innan vi skrittade hem.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0