Hjälp hur ska jag stanna dig nu!?

Måndagen den 20 Augusti
 
 
Hej!
 
Idag så beslutade jag och Isabell oss för att ta en sväng bort till mjäla trots att det var veckodag. Jag hade nysadeln och hackamore. Vi red genom skogen i princip hela vägen så vi undvek ventuell trafik. Dino var så mycket lugnare med Millan idag.
Foto: Nana ridtur http://instagr.am/p/OjOelNPaE-/
 
Vi red och utforskade lite nya vägar och strosade runt och efter ett bra tag så eslutade vi oss för att springa lite och Dino tog först galoppen men då tog jag in henne eftersom jag ville att hon skulle trava så då sprang Millan och Isabell om oss och då sa det "kling" och så tappade jag kontakten med Dino... vad hände? jo hackamoret brast och kedjan gick emot halsen (nackstycket satt kvar)
Jag blev väldigt chockad och lika så Dino, som tur var så har jag ju tränat lite halsring med henne så jag drog lite med kedjan mot halsen och då stannade hon. Jag hoppade av och såg att det var spännet som hade flugit sin kos, vi letade lite med förgäves. Så Isabell hjälpte mig att göra en provesorisk knut som förhoppningsvis skulle hålla,
 
Foto: Provesorisk lagning i mjäla efter chockadartad galopptur utan träns...  http://instagr.am/p/Ojjl-hPaAF/
 
Sedan hoppade jag upp och vi började leta oss hemmåt, Dino var helt överväldigad av chock och helt okontrollerbar men efter en stund så lugnade hon sig lite men det blev en väldit jobbig ridtur hem.
Får nog ta och skaffa mig ett läderhackamore. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0