Musiken

Tisdagen den 31 Juli
 
 
Hej!
Idag så blev det en skön tur i skogen! Tog bomlösa sadeln och hacket och for bara ut, körd igång musik också och det var så härligt, Dino bara lunkade så lugnt så lugnt att jag rakt satt och blundade! ;-) 
Så mysigt hade vi det., men när vi hade gått över vägen så körde det förbi en bil som tutade på oss och då hoppade Dino till lite men det är tur att jag var så avslappnad för Dino blev inte mer räd dän så.. det blåse även så Dino var lite på allerten under hela turen. vi jobbade en del med formen och i den första backen så fattade jag galopp men i sista etappen så saktade hon av till lugn trav och så travade vi den lilla biten, ha vem hade kunnat ana det. Jag tror att hon har blivit så pass stark i traven nu att jag måste börja jobba mer med galoppen. Vi fortsatte att arbeta med trav och galopp om vart annat och Dino hade rikigt fina travsteg på vissa ställen. 
Innan vi skulle hem så bråkade vi innan en backe då Dino absolut tyckte att man måste galoppera iväg men jag inte ville att hon skulle ta det för givet så då stod vi där och bråkade, hon hoppade med framdelen och jag ville att hon skulle stå still. Nä jag fått min vilja igenom så skrittade vi tills hon lugnade ner sig och fattade sedna galopp. Vi travade sedan av sista biten och gick sedan över vägen för att sedan lunka hemmåt. Väl hemma så fick Dino sig en dusch och även shamponerad för första gången av mig :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0