Perfekt

Onsdagen den 22 Augusti
 
 
Hej!
 
Idag så tog jag och Dino ett dressyrpass hemma på åkern, vi jobbade med att sänka hastigheten i traven och att ställa och forma i traven på volt. Det gick ypperligt bra idag, Dino lyssnade superbra på bridongbettet och svarade rikigt bra på förhållningar. :-) 
Vi började med trav på fyrkantsspåret och det gick rikigt fint och på slutet så jobbade hon under sig rikigt fint.
Hon hade även en rikigt fin form med bettet, mycket lägre än hon tidigare velat jobba i, och slet inte alls som hon kan göra annars.
 
Efter massa travarbete i båda varven så gick vi in på volt och jobbade först med traven i vänstervarvet där hon gärna galopperar och efter att vi fått till traven så gjorde vi några galoppfattningar och avsaktningar, utan problem. 
Sedan jobbade vi med det svåra formvarvet höger, det var då hon blev lite hård i munnen men efter ett tag så lossnade det lite och efter det så travade vi där på volten så lugnt och sansat med böjning. :-) Tog ingen galopp i det varvet då backen var lite gegig och jag vet att vi kan luta lite i det varvet så jag lämnar det till en annan gång. Men så avslutade vi med lite mer travträning på fyrkantsspåret med inslag av galoppfattnngar och avsakningar, måste även säga att Dinos galopper idag var helt fantastiska. :-D
Ni får bilder från i fredags!  
Min absoluta favoritbild från lektionen <3 
Foto: Matilda
 
En annan travbild som ser lite kul ut... undra vad jag kollar efter?
Foto: Matilda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0