Nära ögat!

Det blev så att Isabell skulle komma och sko Dino bak ikväll så att vi har något att rida på på Söndag. Men när jag skulle ta in Dino ifrån hagen så blev jag rikigt rädd och förbannad! 
 
Hämtade Dino utan problem och skulle ta ut henne, kollade så att inga hästar var i närheten och tog ut henne plötsligt kommer isor när jag fått ut dino och vi står vända mot insläppet. isor kommer alldeles för nära insläppet och brädan jag håller i så jag börjar flaxa med armarna och ställer mitt ben ivägen och skriker åt honom men han kliver rakt över mig och rätt in i Dinos bog, SJÄLVKLART blir hon asförbannad och stegrar. Jag tappar henne och hamnar på backen. Och jag säger då det att hade det inte varit för att Dino är så försiktig med sina fötter och inte trampade mig i huvudet så hade jag nog inte suttit här nu! Ja tack gode Gud att man lever!!
 
Ja rädd blir man ju för vad en sån respektlös ponny kan göra. Däng ska han ha. Så kommer den där ponnyn nära mig och Dino igen så blir det synd om honom!
 
 
 
Efter ett tag så kom Isabell och verkade Dino bak och vi diskuterade mycket. Jag hade råkat köpa för stora skor så vi fick ta det som fanns så det fick då bli sidokappor men Dino hade ju inte vuxit ett dyft på dessa 10 veckorna så hon blev lite sömnstucken och Isabell ville inte göra illa henne och det skulle bli för mycket utlägg om man breddade skon så hon drog på henne ena med tåkappa och ena med sidokappa, det fungerar tills på Söndag och hon kommer ju inte gå någon hårdare träning framöver, sen så skiljer vikten knappt någonting alls på sido och tåkappe skorna så det kommer inte bli några problem bara estetiskt osnyygt som Isabell kallar det. Hon var ganska myssnöjd över det men jag säger såhär att så länge Dino inte får ont och att hon kan gå på skorna så funkar det för mig! :-) Tur har man i alla fall som har Isabell som kommer och skor åt en :-) 
 
Barfotadam på sommaren

Klia benlindor
Foto: Moah
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0