Skolorna och bus

Torsdagen den 13 December
 
Hej!
 
Igår blev det ingen ridning då dt snöade så mycket och jag pluggade istället. Men imorse så blev det arbete, måste ju trimma henne lite innan lördagens pass. Så vi började jobba i paddocken, men formen och att hålla sig lugn ovh avslappnad i skritten så då travade vi lite i båda varven lite sådär sporadiskt. 
 
Sedqn jobbade vi vidare med skänkelvikning, det blev väldigt mycket skänkelvikning och tillslut ville hon t.o.m i form i höger. Supekul och hon var väldigt trevlig men lite ökad än så vi fortsatte jobba med först lite sluta som gick dåligt i högervarvet så vi jobbade då först med öppna och då började hon frusta jätte mycket, jobbigt arbete men efter en stund så blev hon hur fin som helst, så när vi bara skrittade spontant på halvlånga tyglar så jobbade hon ihop sig i from åt mig så vi bytte varv och jobbade med skolorna i vänstervarvet också och efter det så kändes hon hur fin som helst så då jobbade vi med formen på fyrkantt igen och  så fort hon började höja sig för mycket så visslade jag bara på henne så sänkte hon sig igen och bar upp sig. Efter en stund så provade vi även att trava lite på längre tyglar också och det kändes väldigt trevligt.
 
Bild från sist vi var på ridplanen, såhär jobbade hon idag efter skolorna.
Foto:Isabell
 
När vi väl kände oss så nöjda så ville jag att hon skulle få springa av sig lite så jag kortade stiglädren och så gick vi ut på åkern och plumsade och galopperade, Dino tyckte att det var superkul att galoppera fort, hade jag haft bomlösa sadeln så skulle hon ha fått sprungit fortare också, men det var ju mest för roligt. Sedan när jag stannade upp henne och sa att vi skulle skritta och släppte bara tyglarna hellånga så blev hon tvär lugn och slappnade av och sänkte huvudet jätte lågt och lunkade jätte avslappnat, så då avslutade vi dagens pass.
 
"Såhär vill jag gå efter ett rikigt bra arbetspass" /Dino
Foto: Isabell

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilka mysiga bilder! :)

Sv: Tack så mycket! :) . Va roligt, då är jag inte ensam om den åsikten! :) nu blev då garderoberna mycket trevligare att titta på (: allt bra med dig? :) Kram

Svar: Tackar =) Ja det livar upp i rummet liksom, min bror+svägerska har snarlika i sitt vardagsrum och det fyller verkligen ut och ger mindre "bara vitt" =D Hade nog haft likadant om jag hade haft blanka garderober. :P
Ja allt är bra med mig =D Hur är det med dig? Kram =D
Beatrice Sjöström

2012-12-13 @ 20:49:41
URL: http://sanniieee.blogg.se
Postat av: Sanna

Sv: Tack så mycket !! :D Ja det är ju verkligen den känslan som man har . Å kärlek det är ju vackert!! :D KRam !

Svar: =D Blev faktiskt lite tårögd när jag läste! =) jag kan instämma med att det känns så, även fast vi inte varit tillsammans lika länge som er. =) Otroligt vackert! Kram! =)
Beatrice Sjöström

2012-12-13 @ 20:53:57
URL: http://sanniieee.blogg.se
Postat av: Sanna

Sv: ja det går ju som det! Det blir inte lika tråkigt som det är när det bara är vitt! Tänkte att det var dags att ändra på det nu när man bor hemma igen och ser det där tråkiga vita varje dag. Men nu så, nu blev det en liten ändring, så nu kanske det inte är lika tråkigt att titta på :)
Meeen :) jag blir bara tårögd när jag tänker på känslan :) så mysigt. Men va härligt att det känns så. Ja de behöver inte ta så länge tills man känner att det är rätt. Jag kände så också i början av jimmy å mitt förhållande. Att han verkligen var den rätta! :) jag hoppas att det håller lääänge mellan Alexander och dig, ni är så fina ihop så oj! Ni passar så bra ihop om jag säger så! :) det är så mysigt men kärlek :) så mycket som man kan visa :) kram

Svar: Ja men det är ju superbra! =D=D ååå Jag vet att det är rätt! =D Ja jag har bestämt att det ska hålla! =D ååå tack, ni e ju helt otroligt fina ni me! Naaaw tack =) jag känner ju varken dig eller Jimmy särskilt bra än men jag har fått den bilden att ni är helt perfekta för varandra! Aaa kärlek e mysigt!
Måste vara något speciellt med käärarna i Banafjäl, man vet liksom direkt att de den rätte! =D hihi
Beatrice Sjöström

2012-12-13 @ 22:28:32
URL: http://sanniieee.blogg.se
Postat av: Sanna

Ja men precis! :D Meen så härligt och roligt att höra! vilken leende jag fick på läpparna! :D Det är rätt inställning det! har man bestämt sig att det ska hålla så håller det! :D även fast man har sina motgångar ibland så kämpar man sig igenom dom också! (: . Tack så hemskt mycket! =) .
Nej men precis å vi känner ju inte dig heller så bra. Men det får vi ta och ändra på! :D lära känna varandra bättre är ju aldrig fel! :) . Ja det är ju verkligen mysigt med kärlek! =) Ja det måste ju vara nå visst med grabbarna där! det blir ju bara så, att det känns så jättebra! å man vet att ja, han är verkligen den rätte! :) . Vi har tur vi som hittat våra pojkar där! :D Kram

Svar: Förlåt att det tog lite tid för mig att svara, har varit utan internet ett tag! =/ hihih så kul! =D jo jag tyck de, tror också de! Självklart ska vi ändra på det! =D Jo hihih så är det helt enkelt när man vet så vet man! Vi har verkligen tur vi! =D Hur är det med dig? Mycket över jul? =)
Kram
Beatrice Sjöström

2012-12-14 @ 11:46:04
URL: http://sanniieee.blogg.se
Postat av: Sanna

Sv: Det är lugnt! jag har inte varit inne på bloggen på bra länge så har inte sett din kommentar förän nu! . så det är lugnt! :D . Ja det måste vi verkligen göra! . Ja som du säger, vet man så vet man ! Ja det har vi verkligen som hittat våra pojkar där i banafjäl ! :D Med mig är det bara bra! :) Jo det har som varit mycket nu över jul. har fått jobba så oj, är rätt slut på nu, men ba bita ihop å jobba mer! Det är det som är jobbit när man är timvikarie, då vill man ju jobba så mycket som det går. Det är ju bara ta det som finns. Men ibland blir det mycket som nu. Men dock lönar det sig till slut så jag klagar inte på det! :D Hoppas allt är bra med dig med ! Å att du hade en toppen jul å allt ! :D Kram!!

2012-12-28 @ 16:48:56
URL: http://sanniieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0