Annorlunda sällskap

Fredagen den 24 Februari



Hej!



Idag så följde Elin med mig till stallet och skulle följa med mig ut och rida, jag hade velat länge med vilken häst hon skulle få rida Ghetto eller Nimros, men tillslut så valde jag Nimros som är den normalaste i stallet.
Så vi sadlade tränsade och red ut, han höll på att böka lite när hon satt på och skulle ändra stiglädren.
Men vi red ut utan problem och Nimros skötte sig bra, vi skrittade ett bra tag innan vi tillslut började trava, eller ja Nimros travade och Dino galopperade i samma fart. Jag älskar min lilla häst som är då duktig på att galoppera. Elin tyckte också att Nimros var tung i huvudet men hon tyckte inte att han var stark, snarare att han väldigt lyhörd på både säte och handen.
Vi red 3 vändor fram och tillbaka längs med gropen i lugn och trevlig fart och Dino kunde ibland hänga med på traven när hon hittade takten och då travade vi jämsides, mysigt. Elin tyckte att bomlösa sadeln var bekväm så det var roligt. Sedan skrittade vi hem och då hade Dino sitt vanliga frispel så då gav jag henne arbete och då blev hon lugnare, hemma på stallplanen så gjorde Dino och jag några skänkelvikningar innan vi hoppade av och gick in men hästarna.
Vi fick lov att täcka dem en stund eftersom Det fallit blötsnö och Dino hade jobbat så bra med galoppen att hon var riktigt svettig.
Medans hästarna torkade upp så mockade vi boxarna, sedan så släppte vi ut dem och så skjusade Elin hem mig. Trevligt alltså.
¨'
Ni får en bild på min galoppälskade häst mitt i ett "galoppskutt" på ridskolan i somras. (kort galopp)
Foto: Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0