Lika som bär...

Fredagen den 3 Februari


Hej!



Stallet idag ingen! =) Jag tog sparken dit och var där ungefär halv 10. när jag kom dit så var det riktigt kallt och jag började fixa iordning Dino, efter att jag hade tränsat så tog jag fram henne på gången och kollade fosingarna på henne. Då hade hon böjt båda framskorna snett... den högra mer än den vänstra. Jag tog av tränset och Dino stod lös på gången när Gunnar var snäll och tog av den vänstra och bankade till den och satte på den igen. Den vänstra gick att dra till med en extra spik. Tack tack till Gunnar =) Snäll häst!
Sedan tränsade jag igen och gick ut på stallbacken... jag hade tagit fram lite hinkar (som koner) Jag hoppade upp och började skritta runt min lilla volt som jag byggt. lite små peppad Dino men lite småhalter gjorde susen, hon viste exakt vad vi skulle göra idag.
Jag måste först skriva att när jag satt upp på Dino idag så kändes hon lite rundare än vanligt.
Dino viste som sagt att vi skulle trava idag, hon har inte velat trava ute i skogen på 2 veckor! Och idag ville jag kolla om Maddes teori var sann. Och tydligen eftersom när jag gav travskänkel så travade hon utan problem! Båda jag och Dino blev riktigt glada =)
Dino var jätte duktig på att bära med ryggen idag också, tror inte att hon någonsin burit mig så bra! Tömkörningen ger resultat! Så jag ska fortsätta med det.
Vi jobbade runt på volt ett tag, hon hittade en riktigt bra form också, jag blev jätte glad över att hon inte behövde ha huvudet jätte högt för att kunna trava, vi jobbade även lite med ställa och böja, roligt att hon tyckte att det vra kul! 

Ja hande även tagit fram lite slalomhinkar, det tyckte hon var jätteroligt, försökte trava runt dom också, så otroligt glada vi var <3
En barbackabild från i våras som jag inte visat! Jag vill bli vitt snön typ nu...
Foto: Moah
Som avslutning så red vi ut längs med kastavägen, men då började jag må lite dåligt så då tyckte Dino att vi skulle vända, så vi gjorde det (när jag bad om det) och skrittade hem och hade henne lös medans jag plockade ihop hinkarna, hon följde efter mig hela tiden.
Inne så fick hon lite mat och vintertäcket, de fick vänta med att gå ut tills Gunnar kom. Då tog jag grimman på halsen idag också och hon följde med ut i hagen lös. Men hon blev lite ängslig på vägen ut eftersom hon inte såg Nimros.
Efter det så mockade jag 2 boxar och hjälpte Gunnar ta in en ensilagebal. Vi körde ingen dubberlvagn idag, Gunnar tyckte att det var för kallt, men då kanske det slutar med att det blir jag och Madde som far ut. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0