Dukti tjej =)

Lördagen den 28 Januari



Hej!
Hejsan på er nu var det ett litet tag sedan sist! Men nu börjar en bättre tid, en ny terimin som jag hoppas kunna få in många träningspass i både för min och Dinos skull.
Idag så beslutade jag att vi skulle köra ett drygare tömkörningspass med mera formjobb, började med att värma henne ordentligt i både skritt och trav i båda varven innan jag tog på halsförlängaren. Och när jag tog på den så fattade hon precis vad jag ville med den, jag har fortfarande inte spänt åt den, vill bygga upp lite arbetsmuskler innan jag kräver mera. Som sagt så fattade hon recis vad jag ville! Inte det vanliga då hon gärna höjer huvudet och spänner nacken och halsen utan hon gick ner i väldigt låg form och där trivdes hon bra. Vi började att skritta ordentligt i båda varven sen så började vi travarbetet, från början stretade hon lite med sen fattade hon vad jag ville och på slutet så tog hon så fin form, jag blev riktigt förvånad, eftersom jag gissade att hon inte skulle palla att träna den hela tiden så saktade jag ner henne till skitt och bad om form där och sedan så fick hon trava och då hon tog formen så fick hon som belöning sakta av. Hon tyckte att det var en bra idé men är ju så otroligt arbetsvillig att hon ofta självmant gick upp i den där fina traven ifrån skritt.
Hon fick jobba med start och stopp ett bra tag tills jag tänkte att jag skulle släppa lös henne =) så då travade vi av och då behöll hon faktiskt mycket av den fina formen både i traven och i skritten.
Jag blev så glad eftersom hon inte bytte form när hon gick upp i trav <3
Vilken duktig häst jag har =D
Sedan så gick vi in och värmde oss och torkade upp Dino och tog på repgrimman och gick ut och körde lite NH, Dino var riktigt lyhörd och vi busade lite! Jag har tidare skrivit att det inte ligger i hennes natur att busa... men nu de senaste gångerna så har jag springt lite med henne och då har hon följt med ganska så snabbt =D noter att för ungefär ett år sedan så fick jag lov att dra henne efter mig och smacka innan hon kanske orkade trava med mig... Så hon verkar må bättre! =)
Efter lite småövningar så gick vi in och la på vintertäcket, hon blev lite stressad över att de andra gick ut men jag jobbade lite med det också och innan vi gick ut så kallade jag ut henne och när vi gick ut ur stallet så var hon lugn.
Efter att jag hade släppt ut henne så hämtade jag kameran och tog några bilder på min lilla dam =)
Flocken vid balen =)



Posar´n



Vackra Dino =D


Hon har då alltid koll på en

jag ser dig <3



Grabbarnas mankar bakom balen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0