Myspålle

Måndagen den 30 Januari



Hej!


Jag hade en långdag i Umeå idag så jag kom hem till Gärdal klockan 17.30 så jag åt och fick ett impulryck att fara till stallet och gör nåt med Dino, tänkt och gjort ;)
Träffade på Matilda i stallet, hon hade varit ut och ridit Ghetto, kul att ses igen! Jag gick ut i hagen och ropade på hästarna som var långt bort i hagen, väntade ett tag så då kom grabbarna men Dino stod kvar, väntade en stund till innan jag gick iväg en bit och kallade på henne, då kom hon som en liten hund. Klapp och beröm till henne, provade att ha henne lös när vi gick mot insläppet , det gick bra dock så vek hon av nån gång och då så stannade jag och kallade på henne, så då kom hon och vi gick till insläppet. Tog där på grimskaft och tog ut henne, la grimskaftet på halsen och sa att hon skulle stå still medans jag stängde igen insläppet ordentligt. Precis inna jag var klar så kom Rambo och skulle hälsa så då blev Dino arg på honom och högg emot honom, han blev lite rädd. Söthäst som ska vakta en <3
Hon fick gå sådär med grimskaftet på halsen och det var inga problem! Hon följde mig och gick som  en liten hund, jag skickade även in henne i stallet och bad henne att vända på kommando, det gick som smort.
Gjorde sedan iordning henne för tömkörning med sele och allt och gick ut och körde i kanske en timme både utan och lite med halsförlängaren. Vid avskrittningen så hade jag henne lös på slutet och lät henne följa mig och sen gick vi in, hade henne på gången och selade av och myste en stund innan jag skickade in henne i boxen, gav henne hö och åkte hem.
Tömkörning förra året (våren)

Foto: Matilda =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0