Den markant uppenbara!

Söndagen den 29 Juli
 
Hej!
Idag så är Madde tillbaka i stallet :-D hurra, för jag har saknat henne så!!!
Pratade massa med henne om allting som är så vikitgt! Sedan så fick jag mina nya stigbygla, eller nya och nya... Vi sålde bort mina med maddes Sadel så jag har inga kvar utan jaf tattar Maddes vilket kommer att bli drygt nu om hon väljer att köpa den där bomlösa sadeln, det känns ju så drygt att håla på och flytta runt stigläder och stigbyglar varje gång man ska rida i en anna sadel.
 
Jag fick också en present av Madde :-)
Ridsockar med turkosa och svart! Passade ju perfekt till min outfit idag! 
Då jag invigde min turkosa pikétröja och hade det turkosa schabraket.

Så sedan hämtade jag in Dino och började göra iordning henne, satte fast nya stiglädren och nystigbyglarna och tog fram det nya bruna tränset som även det skulle invigas. :-)
 
Sedan så gick vi ut i hagen och började värma, jag var lite orolig över stiglädren då de är 145 cm och jag är så kort men det blev extremt långa dressyrläder så om ni tycker att min skänkel fladrar och ligger för långt fram så skyller jag på det! Jag ska göra fler hål sen! Började med vanlig uppvärmning med halvhalter och halter dock inga volter då jag bara hade tänkt att rida en liten stund eftersom det var 26 grader i skuggan. Så det fick bli minidressyr idag igen! Men jag arbetade igenom henne en stund innan Madde kom med kameran och fotade oss. Det var självklart traven vi fokuserade på då jag inte kan få nog av travbilder numera!
 
Dino var väldigt fin i traven idag också om än lite ökad ibland och eftersom jag hade bett så ville hon inte jobba lika lågt som jag ville att hon skulle och jag vet att hon kan. Men det är priset jag får betala när jag ska rida henne på bett, vi får nog ta och träna lite mer på den formen på bett. 
Det gick väldigt bra att rida lätt trots att mina läder var på tok för långa men hon hade så taktfast trav så jag fick hjälp av det och min rumpa, lår och mage fick gå på högvarv under det lilla ridpasset.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Madde sa en sak som jag har tagit fasta på och själv håler med om "det blev ju markant skillnad sedan vi fixade ryggen på henne" och det är sant, hon kunde aldrig hålla takten i traven förrut och det var så frusterarande att hon inte ens kunde trava. Men numera så travar hon som vilken annan häst som helst! :-)
Det enda jag glömde bort under passet var att vinkla upp händerna så att tummarna är överst men det ska tränas mer på nästa gång.
 
 
Vi travade i båda varven och tog sedan någon galopp och avslutade med lite mera trav innan Madde fotade oss stående och från marken :-) Så kul med nya bilder! Tack Madde! 

Kommentarer
Postat av: matilda

Snyggingar!!! Saknar att rida med er!

Svar: tack =D detsamma! <3
Beatrice Sjöström

2012-08-01 @ 10:12:43
URL: http://seawolfer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0