Formad med mina händer

Måndagen den 2 Juli
 
 
Hej!
 
Ikväll så blev det en lugn skrittur ute i skogen barbacka. Jag gillar verkligen hur jag har format Dino, hon är ju en klippa numera, kan skritta lugnt ute i skogen på långa tyglar, hetsar inte i branta backar då jag lutar mig fram. Ja det är då bra skönt att det är endast jag som ridit henne dessa 3 år. Vi skrittade runt ute i skogen ikväll och Dino stannade vissa stunder och myste. Sedan så jobbade vi lite med formen ute i skogen också och det gick även bra! Det enda jag känner att jag behöver är att sätta igång "bakvagnen" ja bakbenen då men jag ska fråga Elin om hon har något bra tips. 
 
Vi mötte några bybor ute på vår tur som vi stannade och pratade, de frågade mig om jag verkligen våga rida barbacka men då sa jag att hon var så snäll så och trafiksäker till 1000. 
 
När vi kom tillbaka hem på stallbacken så gick vi ner i paddocken och tränade ställning på mindre volter oxh tillslut så gav högervarvet med sig och då fortsatte vi med lite skänkelvikningar och precis när jag skulle avsluta så gjorde hon en så otroligt fin flyttning, den verkligen flöt som en dans, ni hästfolk vet ju hur det känns. Men för er som inte vet hur en skänkelvikning känns så känns det som om hästen dansar vals i sidled. Dino gjorde den så fint så jag blev riktigt rörd över hur duktig hon blivit, jag är så glad att jag har fått jobba med henne på mitt sätt och att hon lyssnar så bra på mina hjälper. Ibland kan ju munnen och handen vara i olag men det är inte mer än naturligt.
 
 
Jag och Dino igår <3, jag pratade med Elin här. 
Foto: Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0