Modigt!

Lördagen den 9 Juni



Hej!
Hade planerat in cavaletti på åkern tillsammans med Matilda, då Dino fick ett ganska drygt pass i tisdags så vi tog det ganska så chill. Jag hade lite lektion för Matilda och manade på henne att våga lite mer, så efter ett tag så taravade hon över cavalettibommar, upphöjda bomar, studshinder och hoppade ett hinder på 30 cm och sedan ett på 40-50 cm i både trav och till sists galopp. Modig tjej som fixade det, Ghetto tyckte att det var kul med omväxlingen och gillade att lyfta på fötterna och hoppa. Hon verkade tycka bäst om att hoppa hindret i galopp. ;)
Hade bråkat en hel del med Dino medans vi stod på marken och fotograferade, då jag behövde lyfta upp bommar och rätta till hinder titt som tätt och hon bara ville äta gräs och värmen började bli jobbig så blev jag lite dryg mot Dino och jag blev inte alls på ridhumör men när Matilda väl hade ridit klart så kände jag ändå för att göra det trots att känslan inte var den bästa. Idag så var Dino duktig, inte lika perfekt som i tisdags men ändå duktig och ändå rätt så foglig. Hon var lite hårdare i munnen och ville ofta ta för sig lite för mycket. Allting flöt liksom inte på som sist, men hon var ändå riktigt fin i traven och jag begärde mer form av henne idag då hon gärna flamsade på och försökte med lite grejer. Och hon gav mig en hel del och försökte, det som inte rikigt var så suprbra idag var att volten blev lite för jobbig för henne så hon snävade och lutade lite för mycket och gick därför lätt över i galoppen, det var lite synd men nästa gång så kör vi nog utan koner. Annars så var hon väldigt pigg i skritten och drog gärna iväg själv. Galoppen gick rikigt fint, med sadeln så blir hon inte lika fyrtaktig som hon annars brukar bli barbacka. Vi galopperade även idag i form och i fältsits, vissa gånger så tog hon traven nån gång, en sväng så tog hon ökad trav (inte travartraven...) Hon var faktiskt riktigt snygg då.
Tycker ändå inte att det gick så fruktansvärt dåligt som det kanske låter, det var bara att känslan inte var där... den kommer åter ;)
lutande
Dinostyle med frambenet ;)
precis efter fattning- glad häst, öronen frammåt =P

Fotograf till alla bilderna Matilda Sjöblom! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0