Sadeln passar!!

Lördagen den 23 Juni
 
 
 
Hej!
Idag så har jag provat sadeln! 
 
Det var jätte spännande och jag var så taggad, det viktigaste är ju att Dino trivs i sadeln! Så hon fick ha finschabracket som vi fått av Isabell. Jag tog öven 2-delat bett och pullargrimman. Jag gick ut och gick med henne så att hon skulle få känna på den innan jag satt upp. Isabell och Millan kom och skulle kika på oss och fota lite. 
 
Så vi gick ut i hagen och jag hoppade upp, hon reagerade inte speciellt utan stod där, jag hade nästan förväntat mig att hon skulle svanka ihop lite meeeen icke. Vi började med att skritta lugnt och redan då kändes det oerhört posistivt då hon sänkte huvudet och skrittade och svankade inte! Det betyder att hon inte tyckte att den gör ont eller klämmer samt är för tung!  Skrittade runt lite och jobbade form utan problem. Sedan körde vi lite trav och då blev hon lite pigg, men det är inte så konstigt då hon har det psyket. Men traven gick bra i båda varven, 
Det enda som var lite problematiskt var att ta höger galoppen på fyrkantspåret. Men vänstergaloppen gick hur bra som helst.
 
Några beskärda bilder då det är fotat på håll, lite brusiga är några men ni har väl överseende.
Fina lugna steg =)
 
 
 
 
 
skritta
 
nedsittning...
 
 
 
förvänd galopp? Glad häst iaf!
 
Sedan gick Isabell och Millan hem då Millan är så fjantig mot insekterna, men vi jobbade ett tag till och körde lite voltarbete och det var jättekul, efter att vi hade galopperat lite så skrittade i av på långa tyglar och så hoppade jag av och ledde in henne. Dino hade svettats jämt där sadeln hade legat så det är ju superkul! det betyder att den inte glappar eller belastar mer på något ställe.
 
 Som ni kanske ser så invigde jag mina nya ridbyxor, mina nya ridskor, short chaps, handskar idag =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0