Härligt

Fredagen den 16 Mars



Hej!


Dino fick vila på onsdag och torsdag eftersom jag åkte bort på onsdag och på torsdagen så små regnade det så jag tappade lusten att rida.
Men idag så promenerade jag i vanlig morgontid till stallet så jag var där strax innan halv 10. Så jag bröjade fixa iordning hackamoret, bytte träns så att det skulle bli mindre. Jag vill inte att den ska hamna för långt ner på nosryggen.
Men som vanligt så red vi barbacka och for runt gropen ett par vändor. Vi jobbade med att få till traven idag också, Dino var duktig och vi tog en hel del galopper också, Dino var var duktig men hon har lite dåligt fokus när jag bergär trav, istället så fokuserar hon på att kasta med huvidet även fat jag inte tar i henne. Jag tror att det är lie protest över att jag kontrollerar farten men jag vet inte. Men när hon slappnar av och hittar en låg form så hittar hon lät takten och stödet av min hand och då travar vi och då försöker jag bli så mjuk i handen som jag kan.
På slutet när vi skulle börja gå hem så tog vi 2 galopper och efter den sista så saktade jag av henne till trav och då tog hon jätte bra trav och hade formen och stödet, efter att hon hade hållt den i 30-40 meter så saktade jag av henne till skritt men då ville hon fortsätta jobba så hon gick automatisk upp i lugn kort trav och tog stöd i handen. Då fick hon hålla den tills vi skulle gå över vägen och efter det så hade jag tänkt skritta av men det ville inte Dino så då gav jag henne travskänkel och så vips så travade vi igen i den lugan stadiga traven. Så härligt sedan saktade vi av och gjorde en fin halt. Och vände ner på skogsvägen och skrittade hem, hon hade varit så duktig att hon inte behövde göra några skänkelvikningar hemma på stallplanen.
En gammal galoppbild från förra vintern
Foto: Madde
och en liten glad häst =)
Foto: Moah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0